„Víme, co máme.“ Obrana se pustila do propagace českých zbrojařů

7. 11. 2020
Zdroj: Ministerstvo obrany ČR

Z Tomáše Kopečného, mladého náměstka ministra obrany, se stává internetová celebrita. Ve videoseriálu propaguje vybrané soukromé společnosti.

Druhým týdnem pokračuje na sociálních sítích
ministerstva obrany seriál, jehož cílem je představit některé zbrojní firmy a
jejich výrobky. Nejen českým divákům, ale výhledově i byznysovým partnerům ze
zahraničí či ekonomickým diplomatům.

To je vize Tomáše Kopečného, náměstka Lubomíra Metnara. V pozici šéfa obnovené ministerské sekce průmyslové spolupráce je jedním z jeho hlavních úkolů propagace českého obranného průmyslu. A tak v době, kdy není možné se zástupci firem cestovat po světě a neprobíhá ani většina zbrojních veletrhů, vznikl internetový projekt Víme, co máme.

„Ministerstvo obrany do toho nedalo ani korunu.
S nabídkou jsme šli za firmami, jestli by to nechtěly, a ony to bez zaváhání
přijaly,“ popisuje Kopečný, jak se projekt rodil. Selekce vhodných společností
prý probíhá ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR. První série několika klipů
se zaměřila na deset českých podniků včetně slovácké Ray Service, přerovské
Meopty či vlašimské Sellier&Bellot. 

„Pokud chceme jako ministerstvo podporovat domácí průmysl, máme dvě možnosti: buď masivními investicemi, nebo podporou exportu,“ pokračuje Kopečný s tím, že kampaní Víme, co máme si vybrali druhou variantu.

Tím, kdo v krátkých videích představuje jednotlivé firmy, je sám Kopečný. „Tahle zkušenost mě naučila respektu k hereckému řemeslu,“ směje se. V zatím posledním medailonku se zaměřil na továrnu Aero Vodochody a její nový letoun L-39NG.

https://twitter.com/TomasKopecny_CZ/status/1324637984440856576

Je to poměrně paradoxní okamžik. Na jedné straně ministerstvo letoun propaguje, ale zároveň není už od loňského ledna schopné pohnout s nákupem těchto čtyř strojů, které mají sloužit pro výcvik pilotů ve státním podniku LOM Praha. Nákup za 1,1 miliardy korun se dokonce dostal i na jednání vlády, ale ta jej neposvětila.

„Pokračuji v podpoře projektu L-39NG na
zahraničních trzích,“ odpovídá Kopečný na dotaz, jak by tuto situaci popsal.
„Reference je důležitou, ale nikoliv nutnou podmínkou k úspěchu na zahraničních
trzích,“ odmítá Kopečný myšlenku, že by letouny nemohly získat zákazníky v
cizině, aniž by si je jako první pořídila česká armáda.

Projekt Víme, co máme je zatím dostupný jen v
češtině, pro využití v ekonomické diplomacii jej doplní anglické titulky a
výhledově i ruština a arabština. Právě v takto mluvících oblastech mají české
firmy dlouhodobě největší šance.

  • Našli jste v článku chybu?