Menu Zavřít

Mlékárna Olma loni zvýšila tržby na 3,3 miliardy. Pomohl růst výkupních cen

7. 8. 2017
Autor: Hynek Gloss

Mlékárna Olma, která patří do holdingu Agrofert, loni po předchozím poklesu zvýšila tržby o 46 milionů korun z 3,24 miliardy v roce 2015 na 3,286 miliardy korun. Zisk Olmy v roce 2016 vzrostl meziročně o 58 procent na rekordních 205,7 milionu korun.

„V roce 2016 se vývoj na trhu s mlékem a mléčnými výrobky po dvou letech recese obrátil a od poloviny roku směřoval k posílení,“ komentovala loňské hospodaření předsedkyně představenstva Olmy Simona Sokolová. Uvedla, že v první polovině loňského roku ceny mléka klesly až na hranici šesti korun za litr, od září se ale začaly zvyšovat a do konce roku 2016 vzrostly na 7,5 koruny za litr.

Zpracovatelé mléka se v závěru loňského roku podle Sokolové snažili růst ceny mléka od prvovýrobců přenést do prodejních cen mléčných výrobků. „Schopnost tohoto zdražení je však implikována nabídkou a poptávkou na vysoce konkurenčním trhu mléčných výrobků,“ upozornila Sokolová. Olma loni podle Sokolové zvýšila množství prodaných mléčných výrobků, avšak kvůli poklesu cen v první polovině roku její tržby za celý rok 2016 vzrostly pomaleji.

V roce 2015 Olma po předchozích čtyřech letech růstu vykázala pokles tržeb. Zatímco v roce 2014 utržila rekordní 3,457 miliardy korun, tak v roce 2015 se její tržby meziročně snížily o šest procent na 3,24 miliardy korun.


Čtěte o podnikání Andreje Babiše na Slovensku:

Babišovi hrozí za pohlcení slovenských pekáren rekordní pokuta 16,7 miliardy

Ilustrační foto


Olmě loni vzrostl zisk po dvouletém období, kdy její profit naopak klesal. V roce 2014 se zisk této přední tuzemské mlékárny kvůli poklesu cen mléčných výrobků v Česku i zahraničí snížil takřka o čtvrtinu ze 183 milionů korun v roce 2013 na 140,5 milionu korun. V roce 2015 se pak zisk Olmy snížil na 129,5 milionu korun.

Olma je významným tuzemským výrobcem mléčných výrobků. Mezi její hlavní odběratele patří obchodní řetězce. Rozhodující součástí prodejního sortimentu Olmy u většiny významných odběratelů v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku jsou čerstvé mléko a smetany, kysané výrobky a jogurty. Export se na tržbách Olmy podílí více než deseti procenty.


Evropané vyjedli zásoby másla. Cena zůstane vysoká

 Nabídka másla, ilustrační foto


Mlékárna Olma v posledních letech masivně investuje. Téměř 160 milionů korun bude stát nová linka na výrobu jogurtů, zakysaných smetan a fermentovaných nápojů. Její instalace by měla být dokončena letos na podzim. Olma na projekt získala z Programu rozvoje venkova dotaci 65 milionů korun.

V předchozích letech Olma investovala například do nové technologie na výrobu máselných výrobků, díky níž jako první tuzemská mlékárna uvedla na trh tradiční máslo se sníženým obsahem tuku. Zařízení stálo bezmála 100 milionů korun. Nyní vedení Olmy připravuje investici za 80 milionů korun do technologie příjmu vykoupeného mléka. Polovinu nákladů pokryje dotace z Programu rozvoje venkova.

Skupina Agrofert ovládla Olmu v roce 2009, kdy kapitálově vstoupila do společnosti Milkagro, která byla majoritním vlastníkem mlékárny. Milkagro do té doby vlastnili zemědělci. Olma zaměstnává zhruba 440 lidí.

BRAND24

Dále čtěte:

Biopaliva už Babišovi tolik nesypou. Preol zaznamenal svůj nejnižší zisk

Príjmy mimo politiku: Agrofert vyplatil Faltýnkovi 4,6 milionu korun

Vejce z Agrofertu nedostanou ocenění. Jurečka použil právo veta

 Marian Jurečka


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).