Menu Zavřít

Exmanažer VW Kranát a zakladatel Košíku.cz Šulta spouštějí projekt Carvago

2. 5. 2019
Autor: Škofin

Na českém trhu začíná působit tuzemský startup Carvago, který se soustředí na obchod s ojetými vozy a hodlá konkurovat zavedeným serverům Mobile.de a Auto1.com. Za Carvagem stojí bývalý top manažer koncernu VW Jan Kranát a zakladatel obchodu Košík.cz Jakub Šulta. Projekt již získal investici v řádu desítek milionů od tuzemské investiční skupiny Portiva.

Trh s automobily zůstává doménou tradičních prodejců. Změnit to chce nový český startup Carvago, jehož ambicí je zařadit se mezi silné hráče na trhu s ojetými automobily v Evropě. Projekt B2B platformy pro prodejce ojetin už si připsal první úspěch. Jeho mateřský holding European Automotive Group (EAG) získal na rozvoj podnikání v oblasti trhu s automobily desítky milionů korun od investiční skupiny Portiva.

Česká investiční skupina Portiva se dosud angažovala v obnovitelných zdrojích energie a realitních projektech. Carvago je podle výkonného ředitele skupiny Portiva Pavla Svoreně prvním krokem na cestě k vytvoření celého ekosystému výkupu, financování, pojištění a dodání vozu prodejcům i koncovým zákazníkům.

KL24

„On-line trh s automobily má obrovský potenciál. Díky zkušenostem lidí, kteří projekt povedou, a díky moderním technologiím, na nichž celé řešení stojí, jsem přesvědčen o tom, že růst Carvaga bude brzy srovnatelný s nejúspěšnějšími evropskými startupy,“ uvedl Svoreň.

Základem činnosti startupu Carvago je neustálá kontrola nabídky na trhu s ojetými auty v Evropě, vyhodnocování jejich prodejního potenciálu na základě velkých dat a následný prodej nejvhodnějších vozů jednotlivým dealerům. „Věříme, že pro celý segment prodeje automobilů, se robustní datová analytika poptávky a obrátkovosti v budoucnu ukáže jako naprosto klíčová,“ říká Svoreň a dodává že na primární aktivity společnosti Carvago je možné dále navázat například dodáváním dat dalším účastníkům trhu, jako jsou banky či pojišťovny.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).