Menu Zavřít

10 nejdražších automobilů všech dob

11. 3. 2019
Autor: Redakce

Zatímco někteří investují do nemovitostí, jiní dávají přednost vozidlům. Nejsou však auta jako auta. Ta, která máme na mysli, mají cenu luxusních paláců. Tušíte, jaká to jsou? Přečtěte si přehled deseti nejdražších vozidel, jejichž koupi majitelé obětovali stamilionové částky.

10. Aston Martin DP215

 Aston Martin DP215.

Závodní vůz značky Aston Martin prototypu DP215 z roku 1963 byl loni vydražen za 21, 5 milionu dolarů, tedy v přepočtu za 476, 5 milionu korun. Jedná se o poslední ze čtyř vyrobených kusů, který řídil v závodech Le Mans slavný závodník Phil Hill. O sestavení speciálu na základě vozu DB4 GT se mluvilo od roku 1961. Automobil měl nahradit úspěšný typ DBR4.

9. Jaguar D-Type

 Jaguar D-Type

Závodní automobil, který byl poprvé představen v roce 1954, vyrobila britská automobilka Jaguar Cars a navázala tak na úspěch předchozího modelu C-type z let 1951 až 1953. Celkem bylo vyrobeno 71 exemplářů modelu D-type. Automobil se nejvíce proslavil v letech 1955 až 1957, kdy třikrát po sobě vyhrál slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans.
Nejdražší automobil tohoto typu pochází z roku 1955. Tento kousek byl před třemi lety vydražen za 21, 8 milionu amerických dolarů, což v přepočtu činilo asi 520 milionů korun. Do dražby automobil uvedla společnost RM Sotheby’s.

8. Duesenberg SSJ

 Duesenberg SSJ

Automobil, který byl na trh uveden rok před Velkou hospodářskou krizí z roku 1929, byl ve své době považován za vrchol automobilového luxusu, který si většina smrtelníků nemohla dovolit. Přesto se stroj prodával až do roku 1937, jeho jedinými zákazníci však byly hollywoodské hvězdy, které se za automobil nebáli obětovat i 25 tisíc dolarů, což byl v té době nepředstavitelný obnos peněz. Pro představu, Ford Model A byl ve stejné době dostupný za méně než 500 dolarů. Stejný typ automobilu Duesenberg v roce 2018 do dražby nabídla kalifornská aukční společnost Gooding & Company, která kousek z roku 1935 nakonec vydražila za 22 milionů dolarů, tedy přibližně za 489 milionů korun.

7. Aston Martin DBR1

  Aston Martin DBR1

V roce 2017 obdržel nepsaný titul nejdráže vydraženého britského automobilu. Aston Martin DBR1 rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co si mohou milovníci automobilů ve své garáži zaparkovat. Tím nejdražším prototypem je momentálně první z celkem pěti vyrobených automobilů, které dokázaly vyhrávat závody na 1000 kilometrů. Za jeho volantem navíc seděly legendy jako bývalí piloti Formule 1 Stirling Moss nebo Jack Brabham. Není tedy divu, že byl vůz z roku 1956 vydražen za neuvěřitelných 22, 6 milionu dolarů, tehdy v přepočtu asi 499 milionů dolarů

6. Ferrari 275 GTB/C Speciale

 Ferrari 275 GTB/C Speciale

První ze tří vyrobených závodních automobilů Ferrari 275 GTB/C Speciale byl sestaven v roce 1964 a o padesát let později vydražen za neuvěřitelných 26, 4 milionu dolarů, což v přepočtu činilo zhruba 626,3 milionu korun. Pokud o tento kousek, který je ještě vzácnější než Ferrari 250 GTO, rovněž stojíte, máme pro vás špatnou zprávu. Další dva vozy jsou v soukromém vlastnictví a v nejbližší době rozhodně nebudou k mání.

5. Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider

Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider

Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider z roku 1967 vydražila v roce 2013 společnost RM Auctions za 27,5 milionu dolarů, tedy přibližně za 652,3 milionu korun. A jak je možné, že se cena vyšplhala tak vysoko? Tento automobil koupil v roce 1968 Eddie Smith Sr. za 14 500 dolarů a až do kauce, která se uskutečnila před 6 lety, byl jeho jediným majitelem.

4. Ferrari 290 MM

 Ferrari 290 MM

A u italské značky ještě zůstaneme. Ferrari typu 290 MM z roku 1956 dražila v prosinci roku 2015 aukční společnost RM Sotheby’s a udala jej za 28,1 milionu dolarů, tedy 665,4 milionů korun. Zdá se vám to příliš? Ve voze s číslem podvozku 0626 seděl argentinský závodník Juan Manuel Fangio a v závodě Mille Miglia z roku 1956 s ním dojel jako čtvrtý. V tom samém roce v závodě na 1000 kilometrů na Nürburgringu skončil vůz jako třetí a závod na 1000 kilometrů v Buenos Aires, který se konal o rok později, automobil dokonce vyhrál.

3. Mercedes-Benz W196

Mercedes-Benz W196

Legendární závodní vůz Mercedes-Benz W196, který vyhrál 9 z 12 závodů v letech 1954 a 1955 a svezl jezdce jakými byli Juan Manuel Fangio a Stirling Moss, je třetím nejdražším automobilem, který se kdy podařilo vydražit v aukci. Jeho prodejní cena v roce 2013 činila 29,6 milionu dolarů, tedy zhruba 702,1 milionu korun. Na cenu má velký vliv také fakt, že se jedná o jediný dostupný vůz tohoto typu. Celkem jich bylo vyrobeno 10, přičemž šest z nich opatruje Mercedes a tři jsou součástí muzejních sbírek.

2. Ferrari 335S

  Ferrari 335S

Za italský vůz z roku 1957 byl nový majitel, kterým se v roce 2016 stal fotbalista Lionel Messi, v aukci ochotný zaplatit 35, 7 milionů dolarů, tedy 847,1 milionů korun. Na světě jsou k vidění jen pouhé čtyři kusy. V tomto konkrétní usedl Wolfgang von Trips a vybojoval s ním druhé místo v závodě Mille Miglia. Při Velké ceně Kuby jej řídil také Stirling Moss.

1. Ferrari 250 GTO

 Ferrari 250 GTO

KL24

První příčku obsadil legendární závodní automobil Ferrari 250 GTO hned dvakrát. Oba modely pochází z roku 1962, cenový rozdíl mezi nimi však představuje více než 10 milionů dolarů. První z nich držel titul nejdražšího automobilu od roku 2014, kdy byl vydražen na aukci, kterou pořádala společnost Bonhams, za 38, 1 milionů dolarů. Tento vůz byl z pozice vítězů vyřazen až automobilem, který v roce 2018 vydražila společnost RM Sotherby’s za 48,4 milionů dolarů, což v přepočtu činilo přibližně 1,1 miliardy korun. Ferrari 250 GTO navrhl Sergio Scaglietti speciálně pro závody GT. Celkem se v letech 1962 až 1964 vyrobilo 39 kusů, a to včetně tří speciálů s pozměněným designem. Nový vůz se dal v Americe pořídit za 14 tisíc dolarů, kupující však musel být nejdříve schválen zakladatelem samotným automobilky Enzoem Ferrarim.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).