Vzniká gigant na kolejích. Siemens a Alstom spojují železniční aktivity - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Vzniká gigant na kolejích. Siemens a Alstom spojují železniční aktivity

, čtk,
Vzniká gigant na kolejích. Siemens a Alstom spojují železniční aktivity
Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: thierry llansades via Flickr

Německá průmyslová skupina Siemens a francouzský konkurent Alstom se dohodly na spojení svých železničních operací. Vznikne tak evropský gigant ve výrobě vlaků, který bude schopen lépe obstát v mezinárodní konkurenci, zvláště v boji s čínskou firmou CRRC. Oznámily to firmy v dnešním prohlášení.

Siemens bude vlastnit ve společném podniku podíl o něco více než 50 procent. Generálním ředitelem nové firmy bude Henri Poupart-Lafarge z Alstomu. To má pomoci vyvrátit kritiku, že Francie se vzdává kontroly nad další národní průmyslovou ikonou. Centrála firmy nazvané Siemens Alstom bude v Paříži.

Alstom označil spojení za fúzi rovných. Dohodu podpořila správní rada Alstomu a souhlas s ní poskytla i francouzská vláda výměnou za ochranu pracovních míst.

„Tato německo-francouzská fúze mezi rovnými posílá silný signál mnoha způsoby,“ uvedl generální ředitel Siemensu Joe Kaeser. „Uvádí do praxe evropskou myšlenku a společně s našimi přáteli v Alstomu vytváříme dlouhodobého evropského šampiona v železničním průmyslu.“


Vysokorychlostní železnice v Česku? Cena 650 miliard, termín v nedohlednu

 Ilustrační foto


Dohoda je ranou pro kanadskou firmu Bombardier, která také jednala se Siemensem.

Sloučené tržby dopravních divizí Siemensu a Alsomu, které zahrnují francouzské vysokorychlostní vlaky TGV a německé ICE a také signalizační a železniční technologii, by za minulý fiskální rok činily zhruba 15 miliard eur (390,5 miliardy korun). Po celém světě bude mít nový podnik zhruba 60 tisíc zaměstnanců.

Přečtěte si také:

Nejen Číňané. Do hry o plzeňskou Škodu možná vstoupí Siemens

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

ÚOHS zrušil železniční tendr za 3,5 miliardy. Eurovia uspěla se stížností

Ruské železnice dál chtějí vlaky od Siemensu, navzdory sporu o turbíny na Krymu


Ohodnoťte tento článek
Diskuze