Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Vzniká gigant na kolejích. Siemens a Alstom spojují železniční aktivity

27. září 2017, 08:47 - čtk
27. září 2017, 08:47

Německá průmyslová skupina Siemens a francouzský konkurent Alstom se dohodly na spojení svých železničních operací. Vznikne tak evropský gigant ve výrobě vlaků, který bude schopen lépe obstát v mezinárodní konkurenci, zvláště v boji s čínskou firmou CRRC. Oznámily to firmy v dnešním prohlášení.

Siemens bude vlastnit ve společném podniku podíl o něco více než 50 procent. Generálním ředitelem nové firmy bude Henri Poupart-Lafarge z Alstomu. To má pomoci vyvrátit kritiku, že Francie se vzdává kontroly nad další národní průmyslovou ikonou. Centrála firmy nazvané Siemens Alstom bude v Paříži.

Alstom označil spojení za fúzi rovných. Dohodu podpořila správní rada Alstomu a souhlas s ní poskytla i francouzská vláda výměnou za ochranu pracovních míst.

„Tato německo-francouzská fúze mezi rovnými posílá silný signál mnoha způsoby,“ uvedl generální ředitel Siemensu Joe Kaeser. „Uvádí do praxe evropskou myšlenku a společně s našimi přáteli v Alstomu vytváříme dlouhodobého evropského šampiona v železničním průmyslu.“


Vysokorychlostní železnice v Česku? Cena 650 miliard, termín v nedohlednu


Dohoda je ranou pro kanadskou firmu Bombardier, která také jednala se Siemensem.

Sloučené tržby dopravních divizí Siemensu a Alsomu, které zahrnují francouzské vysokorychlostní vlaky TGV a německé ICE a také signalizační a železniční technologii, by za minulý fiskální rok činily zhruba 15 miliard eur (390,5 miliardy korun). Po celém světě bude mít nový podnik zhruba 60 tisíc zaměstnanců.

Přečtěte si také:

Nejen Číňané. Do hry o plzeňskou Škodu možná vstoupí Siemens

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

ÚOHS zrušil železniční tendr za 3,5 miliardy. Eurovia uspěla se stížností

Ruské železnice dál chtějí vlaky od Siemensu, navzdory sporu o turbíny na Krymu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Daně 2019: kdy podat a kdy zaplatit?
Jaké přílohy je třeba dodat k daňovému přiznání k dani z nemovitosti?
Zvýšení stravného a cestovních náhrad za pohonné hmoty v roce 2019
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
PCI Express 5.0 je skoro hotový, první hardware už letos. V PC si počkáme do roku 2020
Argument proti politické korektnosti (video s CZ titulky)
Místo zpráv jen prázdné obdélníky. Google se připravuje na „cenzuru“ v EU (aktualizováno)
Cnews FM: Windows 7 za rok čeká posmrtný život [podcast]
Hry pro příležitostné hráče