Firmy se rvou o zákazníky ČEZ, kteří po zdražení elektřiny vypověděli smlouvu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Firmy se rvou o zákazníky ČEZ, kteří po zdražení elektřiny vypověděli smlouvu

,
Firmy se rvou o zákazníky ČEZ, kteří po zdražení elektřiny vypověděli smlouvu
Zdroj: CC BY-SA 3.0: Kaufi-Wikimedia Commons

Konkurenční dodavatelé se rozhodli prozatím nereagovat na zdražení elektřiny pro domácnosti, které oznámil ČEZ Prodej k počátku června. Naopak se snaží využít situace a přetáhnout největšímu dodavateli elektřiny část zákazníků. Pokud totiž některý dodavatel změní cenu či smluvní podmínky, zákazník může od smlouvy poměrně snadno odstoupit.

Právě taková situace teď nastala. ČEZ Prodej se rozhodl k 1. červnu změnit jak tabulkové ceníky, tak i obchodní podmínky. Například u základního tarifu pro domácnosti D02 vzroste cena za jednu megawatthodinu z 1213 na 1280 korun (bez DPH), stálý měsíční poplatek se zvyšuje z 60 na 69 korun. Zmíněný dodavatel mění tržní složku ceny elektřiny u základních tarifů prvně po pěti letech.

Změna ceny láká konkurenční hráče. Zatímco výpověď smlouvy s dodavatelem energie je poměrně zdlouhavá a složitá, což platí hlavně u smluv na dobu určitou, v případě změny nastupuje rychlejší režim. Zákazník má právo od smlouvy odstoupit, a to nejpozději desátý den před účinností změn v ceníku nebo ve všeobecných obchodních podmínkách. Ostatní dodavatelé většinou drží ceny na loňské úrovni; z těch známějších zdražil elektřinu E.ON k 1. lednu (tabulkové ceny vzrostly o 70 korun za megawatthodinu, tedy podobně jako v případě firmy ČEZ Prodej).

Zvýšenou aktivitu na trhu přiznává například innogy. „Právě běží naše reklamní kampaň, vůbec poprvé zaměřená na prodej elektřiny. Aktuální situaci na trhu vnímáme jako příležitost pro náš další růst. Nyní se blížíme hranici 400 tisíc zákazníků, s aktuální kampaní chceme pro sebe ukrojit další díl tržního koláče,“ uvedl mluvčí innogy ČR Pavel Grochál.


O energetice čtěte také:

Další zájemce o Innogy v Česku. Komárkova KKCG podala nabídku na odkup

Mírné zklamání. Skupině ČEZ v prvním čtvrtletí klesl čistý zisk na 7,3 miliardy


Dalším, kdo chce navýšit tržní podíl na úkor největšího dodavatele, je Bohemia Energy a její dceřiné firmy X Energie a Comfort Energy. „Na základě změn v cenách a obchodních podmínkách jsme společnosti ČEZ odeslali odstoupení u zákazníků, kteří mají uzavřenou řádnou smlouvu o dodávce energií s naší společností. ČEZ však více než polovinu našich zaslaných odstoupení od smlouvy zamítl, a to z formálních důvodů vztahujících se k udělené plné moci zákazníka,“ uvedla mluvčí Bohemia Energy Hana Novotná.

Na častější obstrukce ze strany ČEZ, která nechce „pustit“ své zákazníky, si stěžuje také innogy či Asociace nezávislých dodavatelů energií (ANDE). ČEZ to považuje za nesmysl. „ČEZ v žádném případě nebrání odchodu zákazníků, mají na to plné právo. Nicméně v případě, že za zákazníka jedná třetí strana na základě plné moci, tak zcela přirozeně musíme takové zmocnění zkontrolovat,“ reaguje mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. Dodal, že Bohemia Energy se snaží uplatnit plné moci vystavené zákazníky před dvěma či třemi lety.

Srovnání dodavatelů energií (domácnost v Praze se spotřebou 3 MWh ročně)
nejlepší nabídka základní nabídka
Bohemia Energy 12116 14835
Energie ČS 12555 13499
Fonergy 12882 13172
Europe Easy Energy 12882 13110
MND 13040 13329
X Energie 13172 13956
EP Energy Trading 13201 13709
Centropol Energy 13252 13677
Pražská plynárenská 13263 13455
innogy Energie 13354 14239
Dobrá energie 13390 13390
eYello (PRE) 13390 13390
Amper Market 13412 13412
E.ON Energie 13423 14693
Vemex Energie 13444 13553
Fosfa 13495 13640
Comfort Energy 13510 13510
Armex Energy 13535 13535
ČEZ Prodej 13775 14501
Lama Energy 13811 14297
Pražská energetika 14207 14327

kompletní náklady včetně DPH a distribuce energie


Ohodnoťte tento článek
Diskuze