Dopravní podnik požaduje po firmě Rencar 104 milionů. Kvůli bezdůvodnému obohacení

21. března, 13:20 - čap, čtk
21. března, 13:20

Pražský dopravní podnik (DPP) bude požadovat po společnosti Rencar v souvislosti s bezdůvodným obohacením 104 milionů korun. K obohacení mělo dojít v roce 2013 spolu s užíváním majetku dopravního podniku. Podle Rencar je požadavek podniku absurdní a jde o mediální útok na firmu. Spory mezi DPP a Rencar trvají řadu měsíců. Mimo jiné se přou o platnost smlouvy na provoz reklamy, podle DPP je pro firmu nevýhodná a neplatná.

„Na základě znaleckého posudku renomované znalecké kanceláře jsme dospěli k jednoznačnému závěru, že jenom za rok 2013 se Rencar na náš úkor bezdůvodně obohatil o desítky milionů korun,“ uvedl Martin Gillar, předseda představenstva a generální ředitel dopravního podniku.

O další desítky milionů korun má dopravní podnik přicházet ročně kvůli nevýhodné smlouvě o provozování reklamních ploch na majetku podniku. „Těží z toho společnost Rencar, která se o reklamní plochy stará od 90. let,“ upozornil dopravní podnik.

„K žádnému neoprávněnému obohacení nikdy samozřejmě nedošlo. Je to nesmysl. Nenecháme se zastrašit a budeme i nadále nejen hájit naše oprávněné obchodní zájmy, ale standardně a korektně spolupracovat s DPP dle podmínek platné smlouvy,“ uvedl generální ředitel Rencar Pavel Slabý. Společnost Rencar měla mít v roce 2013 zisk přibližně 31 milionů korun. „Takže se těžko mohla obohatit o 104 milionů korun,“ zmiňuje firma.

Spor DPP a Rencar o platnost smlouvy z roku 1997 se táhne měsíce. Podle DPP je smlouva neplatná. „Tehdy ji mimo jiné podepsal v rozporu se stanovami DPP pouze jeden člen představenstva, měli být dva, a vykazuje řadu dalších vad,“ uvedl Gillar. Podle Slabého ale bylo podepsáno konsolidované znění, které již za DPP podepsali dva členové představenstva.


Soud vyhověl Rencaru. Čtěte:

Soud rozhodl: Dopravní podnik musí Rencaru umožnit reklamu na autobusech


Platnost smlouvy již řeší soud, verdikt zatím nevynesl. Soud se v uplynulých měsících také zabýval předběžnými opatřeními týkajícími se provozu reklamních ploch. Vyhověl firmě Rencar, DPP jí musí umožnit provozovat reklamu v tramvajích a autobusech.

Do sporu už se vložila i pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Dopravní podnik by podle ní měl získávat z reklamy mnohem více financí, než doposud inkasoval. „Dlouhodobě jsem upozorňovala na fakt, že kromě neplatnosti je smlouva pro DPP i nevýhodná. Znalecký posudek to jen potvrdil. Netransparentní smlouva s Rencarem je jedním z mnoha kostlivců, které mi bohužel zanechali moji předchůdci,“ uvedla k tomu.

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.

Více o kauze:

Rencar může mít reklamu v tramvajích, dopravnímu podniku navzdory

Boj Dopravního podniku a firmy Rencar o reklamu v metru vrcholí


Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít