Automat: Okruh lze dostavět levněji s posílením MHD a vlaků

01. března, 13:42 - čtk
01. března, 13:42

Severovýchodní část pražského městského okruhu lze podle sdružení Automat dostavět levněji, když bude posílena městská hromadná doprava a železnice. Podle města má úsek mezi Holešovičkami a Jižní spojkou, pracovně nazývaný Blanka 2, stát 50 miliard korun. Sdružení navrhuje variantu odhadovanou na 30 miliard, řekl jeho dopravní expert Vratislav Filler.

Návrh Automatu oproti návrhu města nepočítá s navyšováním dopravní kapacity, auta by se jen převedla z centra na okruh. Stačily by tak užší silnice podobné městským bulvárům se dvěma jízdními pruhy v každém směru. „Namísto mimoúrovňových křižovatek včetně plánované podzemní by byla úrovňová křížení,“ uvedl Filler. Trasa okruhu by vedla po Kbelské, Průmyslové, Spojovací a Nové Dřevčické, plánovaný tunel pod Jarovem by sdružení zachovalo.

Chybějící přepravní kapacitu by podle návrhu Automatu nahradily posílené vlakové spoje a MHD. Železniční linka, která jezdí o víkendu mezi Roztoky, Holešovicemi a Hostivaří, by jezdila ve všední dny každých 15 minut. Pro autobusy jezdící mezi Vysočany a Skalkou chce Automat vyhrazený pruh, počítá také s novou tramvajovou tratí z Jižního Města přes Vršovice na Želivského. „Všechno jsou to plány, které už na úrovni města existují. My je jen propojujeme,“ řekl Filler.

O 20 miliard korun levnější

Třicet miliard korun, které odhaduje za svou variantu Automat, by šly jen na úpravy silnic, se kterými počítá i magistrátní návrh. „Navazující úpravy železnice a MHD by stejně bylo nutné udělat i v případě Blanky 2, jen by nebyly tak využívané,“ doplnil Marek Bělor z Automatu. Ušetřit by se mělo na menším počtu tunelů, zúžení silnic a zrušení mimoúrovňových křižovatek.


Přečtěte si, do čeho by mělo město podle odborníků investovat:

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city


Nejnovější součástí městského okruhu je šestikilometrový tunelový komplex Blanka, který stál 43 miliard korun a otevřený byl v roce 2015. Doplnil starší Zlíchovský a Strahovský tunel a Mrázovku. Vnitřní městský okruh tvoří i část Strakonické ulice, Barrandovský most a téměř sedmnáctikilometrová Jižní spojka a Štěrboholská radiála. Zbývá dokončit soubor tří staveb východní části okruhu v úseku Pelc - Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála, takzvaná Libeňská spojka a Radlická radiála. Jejich stavba ale ještě nezačala.

Dostavba městského a zejména vnějšího Pražského okruhu je podle odborníků největší prioritou města. Celý vnější okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. U mnoha míst není shoda na tom, kudy okruh povede.

Dále čtěte:

Nové sídlo pro magistrát? Praha si nechá udělat analýzu variant

Magistrát chce vyplatit stát z Kongresového centra, nevylučuje vstup investora


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít