Místo dvou miliard čtyři. Stát možná přidá na opravy silnic nižších tříd

17. února, 16:29 - čtk
17. února, 16:29

Stát by mohl dát na opravy silnic druhých a třetích tříd až čtyři miliardy korun, oznámil ministr financí Andrej Babiš (ANO). Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) by ze Státního fondu dopravní infrastruktury mohlo jít 2,5 miliardy a 1,5 miliardy korun z rozpočtové rezervy.

Ťok původně avizoval, že z resortu dopravy půjdou dvě miliardy. Nakonec to ale bude o půl miliardy více. Loni kraje na opravy silnic dostaly od státu tři miliardy korun, v roce 2015 to bylo 4,4 miliardy. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) v minulosti uvedl, že stát by měl letos krajům poskytnout stejně jako loni, tedy tři miliardy.

„Myslíme si, že jsme schopni se dostat na čtyři miliardy korun, pokud to vláda schválí. A je to kombinace zdrojů ministerstva dopravy a vládní rozpočtové rezervy,“ uvedl Babiš. „Tento materiál jsme připraveni přinést v pondělí na vládu,“ dodal Ťok. Vláda chce ale podle Babiše vědět, v jakém rozsahu jsou opravy silnic nižší třídy připravené.

Předsedkyně rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO), s níž dnes ministři v Rakovníku jednali, to označila za pozitivní zprávu pro všechny kraje. „Všechny kraje se potýkají s nedostatkem finančních prostředků na opravy silnic druhých a třetích tříd. A mohu ubezpečit, že všechny kraje mají připraveny dostatek projektů,“ zdůraznila. Rekonstrukce silnic budou podle ní velmi potřeba zejména po letošní tuhé zimě.

Financování oprav silnic nižších tříd tento týden probírali hejtmani na jednání s prezidentem Milošem Zemanem. Prezident hejtmanům řekl, aby za ním v létě přijeli do Lán, kam chce pozvat i ministryni pro místní rozvoj Karlu Šlechtovou (za ANO), aby projednali financování oprav silnic z fondů Evropské unie. Zeman míní, že kraje by měly více využívat integrovaný regionální operační program. Také Babiš dnes zástupcům krajů vyčetl, že na opravy silnic málo čerpají evropské peníze.

Dále čtěte:

Ťok: Kraje dostanou na silnice méně než loni

Doprava loni za projekty utratila dvě miliardy. Letos by to mohlo být více

Do Polska po D11 až v roce 2025: Poláci nás předhonili, řekl Ťok


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Auta
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští…
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Technologie
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Nejprodávanějším smartphonem světa je iPhone 7, nezměnil to ani Galaxy S8
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít