Dost bylo luxusu. Čína zdanila dovoz drahých aut

Pavel Michl 02. prosince 2016, 06:14  -  mic
02. prosince 2016, 06:14

Čína k začátku prosince zavedla desetiprocentní daň na dovoz luxusních automobilů dražších než 1,3 milionu juanů (4,8 milionu korun). Podle čínské vlády zvláštní daň „povede k rozumné spotřebě“, sníží emise a uspoří energii.

„Daň odráží snahu vlády podporovat šetrnost,“ říká dle agentury Bloomberg Dongshu Cui z Asociace osobních vozů. Mnoho expertů však pochybuje, že nejbohatší Číňany daň nějak významně odradí. „U těch nejdražších luxusních vozů to poptávku příliš neomezí – pro lidi, kteří si kupují auto za dva miliony juanů, není deset procent navíc žádnou zátěží,“ odhaluje podle deníku Financial Times analytik Zhang Yale, podle kterého se jedná spíše o signál a symbolické gesto čínské vlády.

Automobily dražší 1,3 milionu juanů původně podléhaly 35procentní dovozní dani, DPH, dani z emisí a desetiprocentní dani z prodeje. Daňová zátěž činí z Číny jednu z nejnáročnějších zemí pro dovoz aut.

Prodejci luxusních vozidel v Číně upozorňovali své klienty, aby nákup automobilu provedli do středeční půlnoci (konce listopadu), kdy se na auta ještě nevztahovala daň. Někteří z nich prodali v tento večer stejně vozů jako za tři měsíce.

„Vyšší zdanění luxusních vozů může přispět k rozšíření daňových úlev na malá auta. Vládní politikou je podporovat automobily, které více pomáhají ekonomice,“ dodává další důvod k zavedení daně Dongshu Cui.


V Rusku naopak luxusní auta tolik netáhnou. Čtěte:

Rusko exportuje dovezená luxusní auta


„Boj s luxusem“ se v Číně zdaleka netýká jen automobilů. Vláda prezidenta Si Ťin-pchinga spustila tvrdou protikorupční kampaň, čímž upadl zájem Číňanů o různé druhy luxusního zboží (typické předměty k uplácení) od hodinek a kabelek po víno a prémiový alkohol.

Proti kupříkladu hodinkářům ovšem výrobci luxusních vozů dosud nepostihly v Číně problémy, asijská země pro ně naopak představuje povětšinou nejrychleji rostoucí trh. V posledních letech přichází s novými modely pro tamní zákazníky. Číňané preferují velké vozy před sportovními. Lamborghini, Rolls-Royce a Aston Martin plánují na příští rok své první SUV, čímž následují Bentley Bentayaga, které stojí v Číně téměř čtyři miliony juanů.

Nová daň může dopadnout nejen na výše zmíněné výrobce luxusních vozů, ale také na některé modely automobilek jako BMW, Mercedes-Benz či Audi. Společnosti dle agentury Reuters vliv daně bagatelizují, dopadne prý jen na velmi málo modelů.

Více ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz

Přečtěte si: Číňané chtějí delší auta. Vznikl tak i první Superb


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít