Deník Sme má jasno: Babiš je hrozba

15. srpna, 10:58 - čtk
15. srpna, 10:58

Lídr hnutí ANO Andrej Babiš, které patrně vyhraje nejbližší parlamentní volby v České republice, představuje pro Česko vážnou hrozbu. Napsal to dnes slovenský list Sme.

„Prvním problémem je Babišovo pohrdání demokratickými institucemi a procedurami. V příští vládě by sloučil některá ministerstva a jiná zrušil, aby neztrácel čas meziresortními jednáními. A ještě větším problémem je Babišův obludný konflikt zájmů: je zároveň vlivným politikem, k tomu majitelem holdingu s více než 200 firmami a ročním ziskem přes 300 milionů eur a navíc vlastníkem důležitých medií,“ uvedl list v článku o miliardáři slovenského původu Babišovi. Dodal, že Babiš-politik nastavuje pravidla pro Babiše-byznysmena a Babišova média o tom mlčí.

Pokud by se ANO stalo nejsilnější vládní stranou a jeho šéf premiérem, zmiňovaný konflikt by se podle Sme ještě prohloubil a nebezpečí zvětšilo. „Pravděpodobnost takového vývoje se rovná téměř jistotě. Babišovy šance jistí jeho politické spojenectví s Milošem Zemanem, slabost ČSSD a neúspěšné opakované pokusy pravice vstát z mrtvých,“ napsal deník.

Podle Sme nejdůležitější pro úspěch ANO bude, zda Babiš ještě rok udrží své voliče v omylu, že on vlastně není politikem, že přišel z byznysu řídit stát efektivně jako svou firmu, že je mu cizí politické handrkování a že je jediným skutečným bojovníkem proti korupci.

Přečtěte si také:

Boháči chudnou. Výjimkou v regionu jsou Češi

Bionafta druhé generace: všude jinde, jen ne u nás

Babiš je jako Trump, svého cíle ale už dosáhl, píše Die Zeit


Mohlo by vás zajímat

 Zdeněk Radil

Radil skončil v představenstvu Pivovarů Lobkowicz

 SUV Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

Ilustrační foto

Jourová: Ani opravená auta Volkswagenu nesplňují emise

 Boris Johnson s Recepem Tayyipem Erdoganem.

Johnson přijel do Turecka dojednat „obří dohodu“

 Vizualizace nového vlaku od čínské firmy CRRC pro českého dopravce LEO Express

Leo Express koupil od čínského CRRC tři nové vlaky. Odebrat může až dalších 30

Panorama čtvrti City of London

Londýn zůstává největším finančním centrem. Možná naposledy

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče