Volkswagen Amarok má prémiové ambice, vyzbrojil se šestiválcovým dieselem

31. května, 09:00  -  Jiří Červenka
31. května, 09:00

Na podzim letošního roku uvede Volkswagen na trh nové provedení pick-upu Amarok s luxusní výbavou a motorem 3.0 TDI. Amarok tak udělá další krok od svých užitkových kořenů směrem k prémiovému segmentu.

Než se transformovaly v dnešní symboly luxusu, bývaly vozy SUV praktickými pracanty s technikou (a komfortem) bližším užitkovým autům než limuzínám. Zdá se, že stejným směrem míří také pick-upy. Už dosavadní Volkswagen Amarok je na poměry své kategorie velmi civilizované a kulturní auto, v nové verzi však dává najevo ještě výraznější prémiové ambice. Svědčí o tom mimo jiné rozšíření nabídky o třílitrový dieselový šestiválec. Motory s touto konfigurací běžně pohánějí velká SUV prémiových značek, v pick-upu je ale dosud nenabízí nikdo.

Amarok bude od podzimu k mání s motorem 3.0 TDI V6

Volkswagen zvolil pro Amarok jednotku 3.0 TDI v naladění na 165 kW a 550 Nm. Slibuje zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 193 km/h. (Pokud se vám zdá, že vaše Audi A6 jede se stejným motorem podstatně víc, nemýlíte se. Pick-up má ale mnohem vyšší hmotnost a horší aerodynamiku než sedan či kombi.)

Další novinkou, která přibližuje modernizovaný Amarok luxusním autům, jsou sedadla ergoComfort s ergonomickým tvarováním a nastavitelnou délkou sedáku. Nová je také palubní deska a multimediální systém. Volkswagen plánuje nabízet svůj pick-up i ve stylové verzi Aventura, která má 20palcová kola, kovové kryty pedálů nebo „pádla“ pro ruční volbu rychlostních stupňů v osmistupňovém automatu.

V interiéru najdeme novou palubní desku a ergonomicky tvarovaná sedadla ergoComfort

Současný Amarok dává na výběr ze dvou verzí čtyřválce 2.0 TDI. Základní má 103 kW, výkonnější BiTDI se dvěma turbodmychadly pak 132 kW. Nabídka modelových variant je ale daleko širší, protože obě motorizace lze kombinovat se dvěma délkami kabiny a pohonem jedné či obou náprav.

Verze Aventura má 20“ kola, osvětlené prahy a rozšířené lemy blatníků

Nová verze Amaroku dorazí na český trh během podzimních měsíců. „Zahájení předprodeje v České republice předpokládáme v srpnu 2016. Oficiální vstup nového Amaroku na český trh je plánován na listopad 2016,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.

Za první čtyři měsíce bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů v ČR nově zaregistrováno 52 Amaroků v kategorii do celkové hmotnosti 3,0 t a dalších 27 v kategorii do 3,5 t.

Vyšperkovanou verzi svého pick-upu nabízí i Ford. Jmenuje se Wildtrak a pod kapotou může mít motor o objemu až 3,2 l, ale „pouze“ pětiválcový:

Test Fordu Ranger Wildtrak: Úspěšná převýchova

Mohlo by vás zajímat

 Policie (ilustrační foto)

Zavedení kontroly hranic může trvat pět hodin, ukázalo cvičení

Řecké pobřeží (ilustrační obrázek)

Čedok vrací polovinu v Eso travel původnímu majiteli

 Radmila Kleslová (ANO)

Piráti žalují České dráhy. Kvůli Kleslové

Těžba ropy (ilustrační foto)

4 překážky na cestě ke stabilnímu trhu s ropou

 Václav Liška, Aukro.cz, CEO

Aukro zpět v českých rukou. Polovinu koupil zakladatel Liška

 Andrej Babiš se musí omluvit hejtmanovi Miroslavu Novákovi

Omlouvat se hejtmanovi za „tunel“ Babiš nehodlá. Plánuje odvolání

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče