Strhující koncept. Mercedes má vizi superluxusního elektrického kupé

19. srpna, 11:28  -  Jiří Červenka
19. srpna, 11:28

Nový koncept Mercedesu naznačuje, že značka znovu koketuje s myšlenkou luxusního dvoudveřového modelu nejvyšší třídy. Dnes takový model v nabídce nemá.

Na víkendové soutěži krásy v kalifornském Pebble Beach odhalí Mercedes-Benz strhující studii s názvem Vision Mercedes-Maybach 6. Ultraluxusní dvoudveřový vůz nejvyšší třídy naznačuje ambice vstoupit na trh, kde v nedávné historii působily v podstatě jen britské značky Bentley a Rolls-Royce (toho času obě v německých rukou).

Dveře i maska odkazují na legendárního „racka“, 300 SL z 50. let

Vůz s délkou blížící se šesti metrům zaujme především neobvyklými proporcemi. Extrémně dlouhá kapota s minimálním předním převisem poněkud připomíná nejluxusnější předválečné automobily značek jako Bugatti nebo právě Maybach. V detailech jako tvar přední masky, zadní svítilny nebo nahoru výklopné dveře se však projevují jasné odkazy na nedávnou i vzdálenější minulost Mercedesu. Atletické vyznění designu podtrhuje i kontrast mezi velmi nízkým bočním prosklením a obřími, 24palcovými koly. Případná sériová verze by téměř jistě musela být v proporcích o něco umírněnější.

Augmentovaná realita: čelní okno slouží jako velkoplošný průhledový displej

Radikální není jen vzhled vozu, ale i koncepce pohonu. Naznačuje snad Mercedes, že se chystá přímo konkurovat Tesle? Podobně jako kalifornské elektromobily má totiž Vision Mercedes-Maybach 6 podlahu vyplněnou bateriemi, které vozu umožňují teoretický dojezd až 500 km. Samotnou pohonnou soustavu tvoří čtveřice elektromotorů, u každého kola jeden. To vytváří předpoklad takzvaného vektorování hnací síly a tím i zajištění téměř ideálního chování v zatáčkách. Podle Mercedesu dosahuje hnací soustava kombinovaného výkonu 550 kW (750 k). Automobilka slibuje akceleraci 0-100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlost přes 250 km/h.

Futuristický interiér kombinuje ovládání dotykovými plochami s obřím průhledovým displejem přes celou šířku čelního okna. Něco takového asi ve výrobě hned tak neuvidíme, ale podlahu z jilmového dřeva možná ano. Mercedesu totiž stálo za to v tiskové zprávě výslovně zmínit, že momentálně pracuje na zařazení tohoto přírodního materiálu do sériové výroby.

Pod názvem Maybach v současnosti Mercedes nabízí vrcholné verze své velké limuzíny třídy S, ale žádné kupé. Nejluxusnějším dvoudveřovým modelem v nabídce značky je třída S kupé, která podle motorizace stojí 2,7 až 6,7 milionu korun.


Čtěte dále:

Nabroušený Mercedes-Benz AMG GT R přijíždí ze „Zeleného pekla“

Rolls-Royce navrhl značková zavazadla. Stojí víc než celá Škoda Superb


Mohlo by vás zajímat

 Náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová

Klára Dostálová: Čínské svatby lákají do Prahy

 Michal Hašek (ČSSD)

Kapky štěstí na jižní Moravě

Ilustrační foto

Na tom Schumpeterovi něco bude

Makrooko Miroslava Zámečníka

Lavičky ze dřeva a vzpomínek

 Geolog Václav Cílek (foto Martin Pinkas/Euro)

Václav Cílek: Ocitáme se ve světě nerovnováhy

Hongkong - ilustrační foto

Ekonomicky nejsvobodnější zůstává Hongkong, Česko si výrazně polepšilo

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a chci zakázat…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

  • Miroslav Bárta: Káhiru dobylo jenom pár set jezdců

Hry pro příležitostné hráče