Boháči míří do Kalifornie. Za vzácná auta tam utratí devět miliard

12. srpna, 10:32  -  Jiří Červenka
12. srpna, 10:32

Automobilový týden na poloostrově Monterey vyvrcholí nedělní přehlídkou krásy v Pebble Beach, ale aukce motorizovaných klenotů budou probíhat po celý týden.

V týdnu od 15. do 21. srpna se v Kalifornii koná „Monterey car week“ – týdenní slavnost klasických automobilů, která vrcholí prestižní víkendovou „Concours d’Elegance“ (přehlídkou krásy) v Pebble Beach. Spíše než o výstavu nebo o soutěž jde o jakousi extra noblesní variaci na motoristickou burzu, kde boháči celého světa nakupují a prodávají unikátní automobily za stovky milionů. Společnost Hagerty odhaduje, že úhrn transakcí letošního automobilového týdne v Monterrey dosáhne výše 370 milionů dolarů (v přepočtu přibližně devět miliard korun).

Mecum Auctions nabídne v Monterey toto Ferrari 288 GTO z roku 1985. Vůz sériového čísla 57485 má najeto 11 980 km a certifikát Ferrari Classiche

Ani tak dechberoucí suma ale nebude rekordní. V roce 2014 se na montereyském poloostrově prodala auta dohromady za 463 744 226 dolarů (cirka 11 mld. Kč), přičemž nejdražším vydraženým exemplářem bylo Ferrari 250 GTO berlinetta z roku 1962 za 38 115 000 USD. To je podle dnešního kurzu více než 900 milionů korun! Vzácné Ferrari se tak ocitlo na čele našeho žebříčku 10 nejdražších automobilů všech dob.

Ferrari 250 GT LWB California Spider s karoserií Scaglietti má číslo šasi 1055 GT. Aukční síň RM Sotheby’s očekává prodejní cenu 12 až 14 milionů USD (290 až 340 mil. Kč)

I letošní ročník nabídne dobře situovaným sběratelům možnost rozšířit kolekci o vzácné exempláře. Těm chudším a začínajícím lze doporučit třeba Ferrari 288 GTO z nabídky aukční společnosti Mecum. Homologační verze modelu 288 původně vznikla pro skupinu B automobilových soutěží, ale nestihla se postavit na start dřív, než byla nechvalně proslulá kategorie po sérii těžkých nehod zakázána. Celkem vzniklo 272 kusů 288 GTO. Tento konkrétní má najeto 11 980 km a podle odhadů se prodá za maximálně tři miliony dolarů (asi 73 mil. Kč).

Osmiválcová Alfa Romeo 8C z r. 1939 by se mohla prodat až za šest set milionů korun. I tento vůz pochází z nabídky aukční síně RM Sotheby’s

Pokud nemusíte počítat každý volný milion, k mání budou i zajímavější auta. Třeba hned pět Ferrari 250 GT s různými karoseriemi, na ně si nechte ze svého bahamského účtu připravit tři sta až pět set milionů korun. Ostudu ve vaší sbírce jistě neudělá ani Bugatti Type 55 z roku 1932 nebo nádherná Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider z roku 1939. Podle odhadů aukční společnosti RM Sotheby’s se prodá za 20 až 25 milionů dolarů (485 až 606 mil. Kč). No nekupte to za ty peníze. Ve stejné cenové hladině by se měl pohybovat i Jaguar D-Type Roadster z roku 1955, jehož silniční verzi XKSS se automobilka nedávno rozhodla znovu vyrábět.

LaFerrari je v podstatě aktuální model, ale ceny jdou už nahoru. Toto je jeden z pouhých tří kusů v matném laku Nero DS Opaco a Mecum Auctions by za něj chtěla utržit až 4,5 milionu USD (109 mil. Kč)

Na své si v Monterey přijdou rovněž vyznavači modernějších strojů. Společnost Mecum nabídne v aukci novodobé hypersporty jako LaFerrari nebo Aston Martin Vulcan. V rámci montereyského týdne proběhne také aukce několika vzácných sportovních Fordů ze sbírky Jima Clicka.

BMW přiveze zrenovovaný model 507, jehož někdejším majitelem byl Elvis Presley. Vůz byl dlouho ztracený, objevil se až v roce 2006

Automobilový týden v Monterey přitahuje vedle sběratelů a zvědavců stále častěji i samotné výrobce. Třeba BMW se zde letos pochlubí dokonale zrekonstruovaným roadsterem 507, jehož předchozím majitelem nebyl nikdo menší než král rock’n’rollu Elvis Presley.

Jak se tam dostat?

Ale jděte. Váš concierge dávno zajistil parkování pro váš Gulfstream, vrtulníkový transfer i zastoupení na vybraných aukcích. Pokud nemáte concierge ani Gulfstream, doporučujeme raději navštívit motoburzu v Tchořovicích.


Čtěte dále:

Mucholapka na bohaté: tryskáč, wellness a masáž s Reiki

Na ryby jako šlechtic. V Bentley Bentayga plném luxusu


Mohlo by vás zajímat

 Andrej Babiš se musí omluvit hejtmanovi Miroslavu Novákovi

Omlouvat se hejtmanovi za „tunel“ Babiš nehodlá. Plánuje odvolání

Budova bývalé Živnostenské banky v Praze, sídlo společnosti CEFC Investment (Europe)

Ztráta na úvod. Čínská CEFC loni v Evropě prodělala 120 milionů

Euro exkluzivně
Airbus A-319 vládní letky na ploše letiště v Praze-Ruzyni.

Servis „vládních“ airbusů za půl miliardy obstará firma Glomex MS

 Zdeněk Radil

Radil skončil v představenstvu Pivovarů Lobkowicz

 SUV Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

Ilustrační foto

Jourová: Ani opravená auta Volkswagenu nesplňují emise

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče