Pagani Huayra Pearl: když je standard za 35 milionů moc všední

06. května 2016, 07:00  -  Jiří Červenka
06. května 2016, 07:00

Italský malovýrobce supersportovních automobilů se pochlubil zakázkovým provedením modelu Huayra. Jeho zvláštností jsou detaily odkazující na předchozí model značky, Zondu.

Společnost Pagani Automobili vyrábí exkluzivní supersportovní automobily, které vznikají v počtu maximálně několika desítek kusů ročně a stojí desítky milionů. Pagani má v nabídce jediný model, dvoudveřové sportovní kupé Huayra. Pohání ho šestilitrový dvanáctiválec o výkonu přes 500 kW, který pro Pagani na zakázku vyrábí Mercedes-AMG.

Huayra Pearl existuje v jediném exempláři, jedná se o speciální objednávku náročného zákazníka

Celá plánovaná produkce Huayry v objemu 100 kusů byla vyprodaná už před více než rokem a společnost postupně vyrábí objednané vozy. Jedním z nich je Huayra Pearl, vytvořená na objednávku zákazníka společnosti Refined Marques. Ta se specializuje na prodej těch nejexkluzivnějších vozů a kromě centrály ve Francii má pobočky v Saúdské Arábii, Kataru, Číně, Rusku a Švédsku.

Pagani Huayra Pearl se pyšní speciálním modrým lakem s viditelnou strukturou uhlíkových vláken, z nichž je karoserie vyrobena. Aerodynamické prvky odkazují na různé verze dřívějšího modelu Pagani, který se jmenoval Zonda. Dělené zadní křídlo připomíná Zondu S, nasávací otvor na střeše pak ultimativní Zondu R.

Specialitou vozů Pagani jsou originální, velmi zdobně provedené interiéry

O ceně „perlové“ Huayry není nic známo. Představu o cenové hladině si ale můžeme udělat dle běžnějších verzí. Ve standardním provedení stojí Huayra něco přes milion eur bez DPH a dalších místních daní, což v přepočtu na koruny a dopočítání daně činí přibližně 35 milionů korun. Přiobjednat si lze například parkovací kameru za 125 tisíc korun, dvoubarevné lakování za půldruhého milionu či celokarbonovou karoserii (jako má verze Pearl) za 2,9 milionu korun.

Novinkou v nabídce je Huayra BC, nová varianta se sníženou hmotností, zvýšeným výkonem a různými technickými i designovými změnami. Ceny tohoto modelu začínají na 2,3 milionu eur (62 milionů Kč).

Automobilku Pagani založil v roce 1992 argentinský přistěhovalec Horacio Pagani. Ve své předchozí praxi se zabýval výrobou dílů z uhlíkových kompozitů a úzce spolupracoval s Lamborghini. Model Zonda získal světovou proslulost, když se objevil v kultovním pořadu Top Gear britské televize BBC.

Pagani Automobili sídlí v „údolí supersportů“ v italské provincii Modena, kde mají domov i Ferrari, Maserati a Lamborghini.


Čtěte dále:

Stojí desítky milionů, ale na silnici nesmějí a závodit také ne

Exkluzivní ojetina na prodej: McLaren F1 za cenu pěti nových Bugatti

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
OneDrive rozšiřuje zálohování starších verzí na všechny typy souborů
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít