Nejrychlejší kabriolet světa se jmenuje Brabus 850

20. června 2016, 12:28  -  Jiří Červenka
20. června 2016, 12:28

Německá tuningová společnost se zaměřuje na vysokovýkonné úpravy už tak dost rychlých Mercedesů. Její nejnovější počin vychází z modelu S 63 AMG cabrio.

Standardní Mercedes-Benz S 63 kabriolet není auto, se kterým byste patřili k brzdám provozu. Díky motoru V8 5,5 l o výkonu 430 kW dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,9 s a nebýt elektronického omezovače nastaveného na 250 km/h, jistě by zdolal třístovku. Po zásahu německé tuningové společnosti Brabus se ale jízdní výkony luxusního kabrioletu posouvají na ještě zběsilejší úroveň.

Po převrtání motoru na šest litrů a výměně prakticky všech jeho vnitřností narostl výkon na 625 kW neboli 850 koní. Odtud číslovka v označení „Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio“.

Při úpravě motoru se Brabus nedržel zpátky: nová je kliková hřídel, písty, ojnice, hlavy válců, turbodmychadla i kompletní sací a výfuková soustava

Pohon všech kol i sedmistupňová převodovka pocházejí ze standardního modelu. Úpravce slibuje akceleraci 0-100 km/h za 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost 350 km/h. I v tomto případě ovšem rozhoduje elektronický omezovač! Mechanika i aerodynamika vozu by údajně dovolily ještě vyšší tempo, limitujícím faktorem jsou pneumatiky. Možná nejvýmluvnější svědectví o dynamickém potenciálu auta poskytuje údaj o zrychlení 0-200 km/h: 9,4 sekundy.

Hliníková řadicí pádla s logem firmy Brabus

Brabus tak překonává veškerou myslitelnou konkurenci se stahovací střechou, od Bentley Continental GT až po dvanáctiválcový Mercedes S 65.

Vedle úpravy motoru nabízí Brabus rovněž kompletní sadu aerodynamických doplňků z uhlíkových vláken, kola různých vzorů a velikostí nebo kompletní přečalounění interiéru. Brabus nabízí model 850 i už jako hotové auto, cenu ovšem nezveřejňuje.


Čtěte dále:

Pět nejlepších SUV do levého pruhu německé dálnice

Rolls-Royce Phantom se loučí edicí Zenith

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít