Číňané už nechtějí laciné kopie

 Půr 28. dubna, 13:00  -  Michal Půr
28. dubna, 13:00

V Pekingu začal jeden z největších autosalonů světa. Je na něm jasně patrný ústup od bezhlavého kopírování západní produkce.

Zatímco jsme se ještě před pár lety smáli více či méně podařeným vozům, které hromadně kopírovaly od západní produkce čínské automobilky, na současném autosalonu v Pekingu by vás smích rychle přešel. Pár zkopírovaných vozů se tu také objevilo, ale napočítaly byste je na prstech jedné ruky.

Jasně patrný je naopak důraz na ekologii. Čína se loni stala největší světovým trhem s elektromobily. Popularitu rychle získávají i SUV vozy, jejichž prodeje rapidně rostou. Je to také důvod, proč chce například mladoboleslavská škodovka v Číně na trh uvést tři SUV modely.


Čtěte dále:

Číňané chtějí delší auta. Vznikl tak i první Superb

Auta „bez řidiče“ nepotřebují světla, vidí i potmě

Zaměstnávání v Číně: nelehký výběr, velké nároky a nestálost

Mohlo by vás zajímat

 Automobil Tesla Model S na výstavě v Londýně

Výrobci elektromobilů vítají dohodu OPEC

Makrooko Miroslava Zámečníka

Deutsche pevná jako skála

 Ředitel Salesforce Marc Benioff

Zhrzený Salesforce žene prodej LinkedInu k regulátorům

 Nela Lisková, zakladatelka údajného Zastupitelského centra DNR.

Soud proruským aktivistům: Změňte název, nebo končíte

Korupce - ilustrační foto

Česko a Slovensko patří ke světové špičce. Ve zkorumpovanosti

Prezident Miloš Zeman

Zeman na Rhodu: Islámský stát je anticivilizace a sociální rakovina

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče