Z tržnic do digitální éry. Falešný „Dior“ prodávají aplikace

Adam Štěpánek 08. listopadu 2016, 06:19  -  stp
08. listopadu 2016, 06:19

Před blížícími se Vánoci se začaly objevovat stovky falešných mobilních aplikací, vydávajících se za prodejní nástroj známé značky či řetězce. Obelhaným uživatelům mohou způsobit ztrátu citlivých osobních dat, například čísel kreditní karty.

Falešné aplikace pro App Store od Applu, které pocházejí nejčastěji z Číny, se zaměřily třeba na značky výrobců luxusního zboží Jimmy Choo a Christian Dior, či na velké obchodní řetězce Nordstrom a Dillard’s. Podle statistik si některé aplikace stáhly už tisíce uživatelů.

Řada z těchto podvodných aplikací je relativně neškodná a uživatele obtěžuje „jen“ nevyžádanými vyskakujícími reklamami. Objevují se mezi nimi však i takové, které působí značné škody. Důvěřiví uživatelé jim totiž mohou poskytnout čísla své kreditní karty, a vystavit se tak riziku ztráty peněz. Někteří z nich zase využijí možnosti registrace přes svůj facebookový účet, čímž aplikaci poskytnou osobní informace. Do jejich telefonů se navíc může dostat vir, který zablokuje přístroj do té doby, než za jeho opětovné zprovoznění zaplatí „výkupné“.

Podobné snahy nejsou ničím novým, tak velký nárůst podvodných aplikací během krátké doby však nemá obdoby. „Je to hotová záplava,“ říká Chris Mason, výkonný ředitel společnosti Branding Brand, která prodejcům vyvíjí a obstarává mobilní aplikace. Podle něj jsou nejčastějším terčem prodejci, kteří svou oficiální aplikaci nemají. Uživatelé totiž nemají srovnání a podvodu snadněji podlehnou.

Apple vykázal první pokles tržeb za 15 let. Přečtěte si více:

iPhonů se prodá opět méně. Tržby Applu spadly poprvé za 15 let

Apple si zakládá na tom, že jeho App Store je bezpečnějším obchodem než konkurenční systém od Androidu, teď však válku s přívalem falešných aplikací prohrává. Během posledních dní jich už stovky smazal, stále se však objevují další. Jedná se přitom o nekonečný boj. Některé aplikace totiž po schválení změní svůj obsah.

Hlídání falešných aplikací, které poškozují dobré jméno firem, je tak hlavně na společnostech samotných. „Je důležité, aby si značky hlídaly, jak je jejich jméno používáno,“ říká Ben Reubenstein, výkonný ředitel společnosti Possible Mobile, která vytváří oficiální aplikace například pro Pokemon Company nebo golfovou sérii PGA Tour.

Ve snaze pročistit svůj obchod s aplikacemi odstartoval Apple v září akci, během které chce překontrolovat dva miliony aplikací ve svém systému a odstranit takové, které už nesplňují potřebná kritéria, změnila svůj účel nebo už nefungují.

Dále čtěte:

Indičtí studenti proti Facebooku. Sdílení dat s WhatsApp prý porušuje práva uživatelů

Hlas místo hesla. Barclays spouští novinku v zabezpečení účtů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít