Z tržnic do digitální éry. Falešný „Dior“ prodávají aplikace

Adam Štěpánek 08. listopadu 2016, 06:19  -  stp
08. listopadu 2016, 06:19

Před blížícími se Vánoci se začaly objevovat stovky falešných mobilních aplikací, vydávajících se za prodejní nástroj známé značky či řetězce. Obelhaným uživatelům mohou způsobit ztrátu citlivých osobních dat, například čísel kreditní karty.

Falešné aplikace pro App Store od Applu, které pocházejí nejčastěji z Číny, se zaměřily třeba na značky výrobců luxusního zboží Jimmy Choo a Christian Dior, či na velké obchodní řetězce Nordstrom a Dillard’s. Podle statistik si některé aplikace stáhly už tisíce uživatelů.

Řada z těchto podvodných aplikací je relativně neškodná a uživatele obtěžuje „jen“ nevyžádanými vyskakujícími reklamami. Objevují se mezi nimi však i takové, které působí značné škody. Důvěřiví uživatelé jim totiž mohou poskytnout čísla své kreditní karty, a vystavit se tak riziku ztráty peněz. Někteří z nich zase využijí možnosti registrace přes svůj facebookový účet, čímž aplikaci poskytnou osobní informace. Do jejich telefonů se navíc může dostat vir, který zablokuje přístroj do té doby, než za jeho opětovné zprovoznění zaplatí „výkupné“.

Podobné snahy nejsou ničím novým, tak velký nárůst podvodných aplikací během krátké doby však nemá obdoby. „Je to hotová záplava,“ říká Chris Mason, výkonný ředitel společnosti Branding Brand, která prodejcům vyvíjí a obstarává mobilní aplikace. Podle něj jsou nejčastějším terčem prodejci, kteří svou oficiální aplikaci nemají. Uživatelé totiž nemají srovnání a podvodu snadněji podlehnou.

Apple vykázal první pokles tržeb za 15 let. Přečtěte si více:

iPhonů se prodá opět méně. Tržby Applu spadly poprvé za 15 let

Apple si zakládá na tom, že jeho App Store je bezpečnějším obchodem než konkurenční systém od Androidu, teď však válku s přívalem falešných aplikací prohrává. Během posledních dní jich už stovky smazal, stále se však objevují další. Jedná se přitom o nekonečný boj. Některé aplikace totiž po schválení změní svůj obsah.

Hlídání falešných aplikací, které poškozují dobré jméno firem, je tak hlavně na společnostech samotných. „Je důležité, aby si značky hlídaly, jak je jejich jméno používáno,“ říká Ben Reubenstein, výkonný ředitel společnosti Possible Mobile, která vytváří oficiální aplikace například pro Pokemon Company nebo golfovou sérii PGA Tour.

Ve snaze pročistit svůj obchod s aplikacemi odstartoval Apple v září akci, během které chce překontrolovat dva miliony aplikací ve svém systému a odstranit takové, které už nesplňují potřebná kritéria, změnila svůj účel nebo už nefungují.

Dále čtěte:

Indičtí studenti proti Facebooku. Sdílení dat s WhatsApp prý porušuje práva uživatelů

Hlas místo hesla. Barclays spouští novinku v zabezpečení účtů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít