Volkswagen zruší 30 tisíc míst, uspoří 100 miliard korun ročně

18. listopadu, 13:11 - čtk
18. listopadu, 13:11

Německá automobilová skupina Volkswagen hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30 tisíc pracovních míst. Z toho 23 tisíc pozic zanikne v Německu, kde jsou její náklady vysoké. Plán, který dnes představilo vedení společnosti, má automobilce pomoci od roku 2020 ušetřit ročně 3,7 miliardy eur (100 miliard korun), zlepšit ziskovost její hlavní divize a získat po emisním skandálu finance na přesun k elektrickým a samořídícím vozům.

Koncern Volkswagen zaměstnává podle agentury DPA po celém světě více než 624 tisíc lidí, z toho v Německu 282 tisíc. Kromě Německa počítá automobilka s rušením pracovních míst v Severní Americe, Argentině a Brazílii.

Zároveň hodlá Volkswagen investovat vysoké částky do budoucnosti. Hlavní značka VW by měla v německých závodech v příštích pěti letech vynaložit 3,5 miliardy eur, zaměří se hlavně na výrobu elektrických vozů a na nové digitální aktivity. Díky tomu vznikne v Německu 9 tisíc nových pracovních pozic.

Dohoda o snižování nákladů a o investicích, kterou vedení uzavřelo se zástupci odborů, otevírá cestu pro vytvoření nové strategie, uvedl ředitel značky VW Herbert Diess. Tato strategie by měla být představena v nadcházejících týdnech, napsala agentura Reuters.


O problémech Volkswagenu čtěte více:

Plán urovnání skandálu Volkswagenu v USA schválil soud

Volkswagen dál šetří: v plánu má uspořit 100 miliard ročně


Generální ředitel skupiny Matthias Müller uvedl, že plán je „největším reformním balíčkem v historii hlavní značky“. Snižování počtu pracovních míst by mělo být založené na dobrovolném odchodu, třeba v podobě předčasného důchodu, a ne na propouštění. Vedení automobilky odborům výměnou za dohodu slíbilo, že nebude v německých závodech nuceně propouštět do roku 2025. Díky snížení počtu zaměstnanců se má produktivita v německých závodech zlepšit o 25 procent a provozní marže značky VW stoupnout na čtyři procenta z letošních očekávaných dvou procent. To je však stále méně než u konkurenčních automobilek Renault a PSA Peugeot Citroën, které mají za cíl zvýšit do roku 2021 marži na šest procent.

Analytici a investoři dohodu přivítali. Fond TCI, který je velmi kritický k vedení automobilky, dodal, že dohoda vypadá jako dobré řešení, ovšem v případě, že bude dodržena. „Je snadné o tom mluvit. Nyní to musejí uskutečnit a splnit,“ uvedl partner TCI Ben Walker.

Koncern Volkswagen výrazně postihl skandál s manipulacemi při měření emisí. Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software, který manipulaci umožňuje. Při jízdě pak auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se mimo jiné týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Urovnání skandálu koncern přijde na mnoho miliard eur.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen (VW), Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních MAN, Scania a užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Volkswagen prý ničil dokumenty související s emisním skandálem. Čtěte více:

Další kolo emisního skandálu? Americký úřad zkoumá, zda VW ničil dokumenty


Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče