Ve stínu skandálu. Volkswagen přeruší prodej aut v Koreji

22. července, 12:13 - čtk
22. července, 12:13

Německá automobilka Volkswagen od pondělí pozastaví prodej většiny svých modelů v Jižní Koreji. Podnik tam čelí rostoucímu tlaku kvůli emisnímu skandálu, po kterém se na druhém největším trhu s naftovými auty v Asii potýkala s propadem prodeje.

Jihokorejské ministerstvo životního prostředí zkoumá, zda odebrat certifikace 32 modelům aut Volkswagen a dalších modelů z jeho divizí Audi a Bentley. To by mohlo vést k zákazu prodeje dotčených modelů v Jižní Koreji. Rozhodnutí by mohlo padnout ještě tento měsíc, případně začátkem srpna.

Korejská prokuratura již v červnu v rámci širšího vyšetřování činnosti automobilky zatkla místního manažera Volkswagenu.

„Rozhodli jsme se pozastavit prodej dotčených modelů, abychom omezili nejasnosti mezi prodejci a zákazníky,“ uvedl podle agentury Reuters mluvčí jihokorejské divize Volkswagenu. Opětovné získání osvědčení by podle něj bylo záležitostí zhruba tří měsíců. Jihokorejské divize Volkswagenu a Audi již dříve uvedly, že počkají až na rozhodnutí ministerstva. Pak zváží další kroky.

Volkswagen v Jižní Koreji po vypuknutí emisního skandálu čelí prudkému poklesu poptávky. V letošním prvním pololetí se odbyt automobilů se značkou VW na jihokorejském trhu meziročně propadl o třetinu na 12.463 vozů, napsala agentura Reuters.

Volkswagen již dříve oznámil, že si dal na celosvětové řešení emisního skandálu stranou zhruba 16,2 miliardy eur (téměř 440 miliard korun). Tento týden navíc uvedl, že tuto částku navýšil o dalších 2,2 miliardy eur. „Tyto nejnovější náklady ukazují, že skandál ještě zdaleka nebyl vyřešen,“ uvedl analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB.

Schwope nyní předpokládá, že skandál bude stát automobilku 25 až 35 miliard eur (zhruba 675 až 945 miliard korun). Dříve přitom náklady na řešení aféry odhadoval pouze na 20 až 30 miliard eur.

Jihokorejské ministerstvo životního prostředí na začátku letošního roku nařídilo pozastavit prodej modelu Qashqai japonské automobilky Nissan Motor kvůli obvinění z manipulace se systémem kontroly emisí. Minulý měsíc jihokorejská divize Nissanu podala na ministerstvo žalobu.

Největší evropská automobilka loni po obvinění v USA přiznala, že po celém světě instalovala do zhruba 11 milionů naftových aut software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Právní kroky vůči automobilce již kvůli tomu podniklo několik zemí, včetně USA a Německa.

Čtěte také:

Dieselgate dopadá na lidské zdraví mnohem více v Evropě než USA

Aféře navzdory. Provozní zisk VW vzrostl o 7 procent


Mohlo by vás zajímat

 Vizualizace nového vlaku od čínské firmy CRRC pro českého dopravce LEO Express

Leo Express koupil od čínského CRRC tři nové vlaky. Odebrat může až dalších 30

Panorama čtvrti City of London

Londýn zůstává největším finančním centrem. Možná naposledy

 Weikert

Otloukánek Ťok

 První televizní debata prezidentských kandidátů.

Debatní převahu Clintonové potvrzují i finanční trhy

 Nejbohatší Číňan Wang Ťien-lin

Peníze za propagaci Číny. Wanda investuje do filmů od Sony

Britští vojáci během cvičení jednotek NATO v Polsku

Evropská armáda rozděluje spojence. Britové jsou proti

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče