Tuzemské pojišťovny zajímají jen Češi. Cizince zanedbávají

Tomáš Lemešani 05. srpna, 06:30  -  lem
05. srpna, 06:30

Nejrychleji, ale také nejkonkrétněji na dotazy cizinců týkající se zdravotního pojištění reaguje pojišťovna Ergo. Nejpomalejší je AXA, nejméně konkrétní informace poskytuje Uniqa. Vyplývá to z mystery shoppingu uskutečněného Asociací pro integraci a zdraví cizinců. Tuzemské pojišťovny podle průzkumu s cizinci komunikovat často neumějí, nebo nechtějí.

„Testem jsme se snažili zjistit, s jakým přístupem se setká cizinec coby potenciální klient. S detailnějšími výsledky chceme seznámit jednotlivé pojišťovny a věříme, že tak přispějeme ke zlepšení jejich přístupu k cizincům,“ říká Bedřich Jetelina, předseda Asociace pro integraci cizinců.

Test probíhal v průběhu června a července ve čtyřech kolech formou mailových dotazů. Ve dvou případech šlo o českého tazatele zastupujícího cizince, který není spokojený se svou stávající zdravotní péčí, v dalších dvou případech se fiktivní klient zajímal o podmínky zdravotního pojištění cizinců před svým příjezdem do země.

„Hodnotili jsme jak dobu čekání na odpověď, tak kvalitu nabídky. Neposuzovali jsme přitom, která pojišťovna nabízí kvalitnější nebo cenově výhodnější pojištění, ale pouze, nakolik konkrétní nabídku klientovi předloží. Je totiž známé, že pojišťovny často ‚mlží', pokud jde o podmínky pojištění,“ vysvětluje předseda asociace.

Pořadí pojišťoven na základě výsledků mystery shoppingu
Pojišťovna Hodnocení
Ergo 98 %
Pojišťovna VZP 68 %
Maxima 46 %
AXA Assistance 43 %
Uniqa 39 %
Slavia 28 %

Asociace pro integraci a zdraví cizinců

Kromě zmiňované Ergo pojišťovny, která vyhrála v obou kategoriích testu s hodnocením 98 procent, dosáhla lepších či aspoň průměrných výsledků Pojišťovna VZP - 68 procent a Maxima – 46 procent.

Ergo i PVZP reagují na dotazy vždy do dvou hodin. Až na výjimky většinou pojišťovny odpovídají do druhého dne. Zcela konkrétní nabídku klientovi vždy předložila pouze pojišťovna Ergo. „Kvalita nabídek je celkově slabá, pojišťovny většinou poskytly jen obecnější informace s doporučením návštěvy pobočky či odkazem na web. To ale není možné považovat za snahu pomoct klientovi zorientovat se v nabídce,“ hodnotí předseda asociace Bedřich Jetelina.

Nejhůř dopadly pojišťovna Uniqa a Slavia. Na dotazy cizinců nedopovídají, nebo odpovídají s velkým zpožděním a nekonkrétně.


Čtěte také:

Pojišťovny odtajnily statistiky podvodů

Postrach pojišťoven


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče