Soumrak benzínek? Mobilem si lze objednat už i palivo

Pavel Michl 06. května, 17:33  -  mic
06. května, 17:33

Chcete si nechat natankovat automobil kdykoli během dne a nezdržovat se zajížděním k benzínové stanici? Pokud ano, pak jste typ zákazníka, na kterého cílí nové americké firmy, které po příkazu skrze mobilní aplikaci přivezou pohonné látky kamkoli. Novinka ovšem naráží na odpor kvůli obavám z bezpečnosti.

Dovoz velkých zásob pohonných hmot není žádnou novinkou, mnohé firmy si je tak objednávají již roky. Startupy se tentokrát zaměřují na majitele běžných osobních vozů, kteří chtějí ušetřit čas.

Firem rozvážejících benzín či naftu po Spojených státech vyrostla v poslední době celá řada. Fungují hlavně ve velkých městech, hlavně v Kalifornii. Což je celkem paradoxní vzhledem k tomu, že stát na východním pobřeží je považován za průkopníka elektrických vozidel a hybridů.

V San Franciscu například operuje Yoshi, v Silicon Valley WeFuel, v Los Angeles Purple. Společnosti stále experimentují se svými byznys plány, počáteční úvaha je však jasná – rozvozový vůz je levnější než benzínová stanice. V USA 45krát – 50 tisíc dolarů stojí vozidlo, zatímco stanice 2,25 milionů.

Podívejte se, co stálo za zrodem Superbu:

Číňané chtějí delší auta. Vznikl tak i první Superb

Doba rozvozu se liší. Purple na svých webových stránkách píše o jedné až třech hodinách, WeFuel naopak slibuje půl hodinové čekání. Cena paliva je pochopitelně vyšší než u pumpy. Purple si v Los Angeles účtuje mezi 3,79 a 3,99 dolary za galon, zatímco průměrná cena ve městě je 3,56 dolarů. Objednat si je navíc možné pouze množství deseti či patnácti galonů (38 nebo 57 litrů).

Největší nebezpečí pro firmy skýtá vedle ostré konkurence a nástrah nového trhu také regulace. Řadu lidí totiž znepokojuje bezpečnost, jelikož dodávky jezdící po hustě obydlených městech s litry pohonných hmot představují riziko.

„Není to povolené,“ prohlásil mluvčí hasičů v San Franciscu Jonathan Baxter pro agenturu Bloomberg. Yoshi se brání a tvrdí, že žádný zákon nepřekračuje.

Palivo a cestující najednou

Zástupce hasičů v Los Angeles Daniel Carry dodává: „Je to jedna z věcí, nad kterou nikdo zprvu nepřemýšlí – stejně jako v případě Uberu, který se objevil z ničeho nic. Vše co mohu říci, že to není povoleno v rámci našich současných požárních regulí.“ Purple prý s hasiči jedná, ovšem rozváží nadále a také tvrdí, že jedná v rámci pravidel.

Zajímavé je, jak sám připustil výkonný ředitel Purple Bruno Uzzan, že řada řidičů souběžně kombinuje zaměstnání v Purple s prací pro Uber. Purple kromě Los Angeles funguje ještě v San Diegu a Seattlu, dohromady využívá osmdesát rozvozových vozidel.


Čtěte dále:

„Uber pro děti“ končí. Na další provoz nesehnal peníze

Černá ovce Amazonu. Rozvoz potravin pokulhává

Mohlo by vás zajímat

 Ředitel Salesforce Marc Benioff

Zhrzený Salesforce žene prodej LinkedInu k regulátorům

 Nela Lisková, zakladatelka údajného Zastupitelského centra DNR.

Soud proruským aktivistům: Změňte název, nebo končíte

Korupce - ilustrační foto

Česko a Slovensko patří ke světové špičce. Ale ve zkorumpovanosti

Prezident Miloš Zeman

Zeman na Rhodu: Islámský stát je anticivilizace a sociální rakovina

 ilustrační foto

Zpoplatněný obsah jako překážka? V USA zachraňuje noviny

Škoda Kodiaq

Autosalon v Paříži je na novinky chudý. Zde je pět nejzajímavějších

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče