Menu Zavřít

Největší světový pivovar zvýšil zisk na 130 miliard. I díky novému trhu v JAR

27. 7. 2017
Autor: Profimedia.cz

Největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev ve druhém čtvrtletí zvýšil zisk o 11,8 procenta na 5,35 miliardy dolarů (130 miliard korun), když pokles prodeje v Brazílii více než kompenzovaly výsledky v Číně, Mexiku a na novém trhu - v Jihoafrické republice.

Výrobce piv Budweiser, Stella Artois a Corona ve čtvrtletí zvýšil výrobu o jedno procento. Díky přesunu spotřebitelů k dražším značkám se jeho příjmy zvýšily o pět procent na 14,19 miliardy dolarů, srovnatelný očištěný zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) stoupl o 11,8 procenta na 5,35 miliardy dolarů

Prodeje pivovaru poklesly na dvou jeho největších trzích, USA a Brazílii, jakož i v Kolumbii. V Brazílii, která se pomalu zotavuje z nejhorší krize za více než sto let, se prodej společnosti snižuje už šest čtvrtletí. V USA, které jsou pro AB InBev největším odbytištěm, se objem jejího prodeje sice snížil, ale díky poptávce po dražších pivech vzrostl zisk.

AB InBev má více než dvojnásobnou velikost ve srovnání s nejbližším konkurentem, kterým je pivovar Heineken. Na globální produkci piva se podílí téměř čtvrtinou. O používání značky Budweiser vede již několik let řadu právních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar.

BRAND24

AB InBev kupuje výrobce energetických nápojů Hiball. Čtěte více

AB Inbev (Zdroj: AB InBev)

Dále čtěte:

AB InBev pokračuje v odprodejích. Nabízí německé pivovary Hasseröder a Diebels

Zisk Heinekenu loni výrazně vzrostl, stoupl i odbyt piva


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).