Golfové Masters: vstup jen pro zvané, 80 let tradice i chyba za dvacet milionů

Adam Štěpánek 14. dubna 2016, 16:18  -  Adam Štěpánek
14. dubna 2016, 16:18

Letošní ročník prestižního golfového turnaje Masters směřoval k vítězství Jordana Spiethe. Dlouho jasně vedl, pak však poslal míček dvakrát do vody a měl po nadějích. Kromě možnosti obhájit titul přišel i o 920 tisíc dolarů (asi 21,7 milionů korun). Takový je rozdíl mezi prvenstvím a děleným druhým místem, na kterém skončil.

Konstantou Masters je místo konání, na rozdíl od ostatních tří grandslamů se každý rok koná v americkém městě Augusta. Jinak však turnaj prošel za více než osmdesátiletou historii velkou proměnou. V roce 1934 si první vítěz Horton Smith si jako odměnu odnesl 1 500 dolarů. V dnešní době se tato částka násobí 1200krát. Letošní vítěz Danny Willett inkasoval 1,8 milionu dolarů.

Ovšem ani ostatní golfisté nepřijdou zkrátka. Prize money pro legendární turnaj činí 10 milionů dolarů a peníze dostane i hráč, který skončí na 50. místě, dokonce mnohonásobně více než první vítěz Smith – konkrétně 25,2 tisíc dolarů.

Prestižní vysílací práva

Turnaj hodně vydělává z televizních práv, která už šedesát let vlastní televizní stanice CBS. Nemá z nich přitom žádný profit, podobu přenosů si přísně hlídá Augusta National Golf Club (ANGC), který Masters pořádá. Pro vysílací společnost je to hlavně otázka prestiže.

Tradiční dubnový turnaj mohou sledovat diváci ve více než 200 zemích světa, včetně České republiky. Navštívit jej je však pro obyčejné golfové fanoušky téměř nemožné. Lístky sice nejsou drahé, dostat se k nim však skoro nelze. Jen na tréninková kola je potřeba si podat žádost rok dopředu a i tak o držitelích vstupenek rozhoduje los.

Vstup jen pro členy klubu

Na samotný turnaj si pak mohou lístky koupit pouze členové klubu. A dostat se do něj je další problém. Pro vstup nejsou žádná kritéria, která by uchazeč mohl splnit. ANGC přijme pouze někoho, koho si mezi sebe sama pozve.

Za loňský ročník činil čistý zisk ANGC 29 milionů dolarů. Toto číslo by přitom mohlo být mnohem vyšší, kdyby klub využíval například možnost prodeje zboží se slavnou značkou přes internet.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy. Zejména s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
„Nejnebezpečnější“ celebritou je Avril Lavigne, tvrdí experti z McAfee
Seznam chce spustit vlastní televizní stanici. Zažádal o licenci
Úspěšný český export. Tyhle naše startupy bodují i v zahraničí
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít