Menu Zavřít

Drahý výkřik do tmy

9. 9. 2011
Autor: Euro.cz

Glosa

CONTENT24

Nebuďte líní a dál se učte. Asi takový je vzkaz, který se ministerstvo školství rozhodlo vyslat české populaci. Češi a Moravané se totiž v porovnání se Západoevropany podstatně méně vzdělávají v průběhu celé kariéry. To by úředníci z resortu školství chtěli změnit, a tak byla prvního září spuštěna obrovská informační kampaň s názvem Rozšiřte si obzory.
Kdo by čekal propracovanou strategii, která má jasné cíle, a požadoval alespoň rámcovou představu o tom, v čem že se to mají lidé vzdělávat, je naivní. Nic takového kampaň za sedmadvacet milionů korun neobsahuje. Prostě dělá reklamu na nepřehlednou nabídku kurzů od angličtiny po svérázné „rekvalifikační“ kurzy, které slibují třeba i to, že z vás za pár týdnů udělají rozhlasového a televizního moderátora. Odkazuje sice na nový web vzdelavaniaprace.cz, ten ale bude kompletní až v roce 2015, tři roky po skončení kampaně. Navíc není jasné, v čem se bude lišit od již existujících serverů rekvalifikace.com nebo skoleni.cz.
Muselo by se sejít hodně šťastných náhod, aby projekt skutečně přispěl k tomu zásadnímu: k lepší připravenosti lidí najít si a udržet práci. Poměr cena/výkon proto nevychází úplně nejlépe a neumenšuje to ani fakt, že je kampaň ze tří čtvrtin financována z Evropského sociálního fondu. Ten koneckonců také sestává z peněz evropských daňových poplatníků a mohl by v době škrtů v sociální oblasti posloužit určitě lépe.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).