České dráhy plánují dát 1,3 miliardy za pronájem lokomotiv

25. dubna, 11:51 - čtk
25. dubna, 11:51

České dráhy vyhlásily veřejnou soutěž na pronájem deseti moderních lokomotiv pro jízdu rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Za desetiletý pronájem těchto strojů, které chce dopravce využívat mimo jiné na lince mezi Prahou a Hamburkem, plánuje společnost utratit 1,3 miliardy korun.

Pronajaté lokomotivy mají nahradit ty od tuzemské Škody Transportation, které dosud nemají všechna potřebná povolení pro jízdu dvousetkilometrovou rychlostí na německém území. Kromě linky do Hamburku, kam by pronajaté stroje měly začít jezdit od letošního prosince, plánují České dráhy tyto moderní lokomotivy nasadit na další významné spoje.

„Od příštího roku chceme rozšířit počet velmi rychlých vlaků s rychlostí 160 km/h. Touto rychlostí chceme nově jezdit na 4. koridoru z Prahy do Českých Budějovic a Lince a chceme zrychlit i další vlaky z Prahy směrem na východ republiky,“ uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Do budoucna firma plánuje pořídit tři desítky lokomotiv, které budou jízdu touto rychlostí umožňovat.

Dlouhodobý soud

Na lince do Hamburku dosud ČD počítaly s nasazením lokomotiv řady 380 od plzeňské škodovky. Kvůli dodávce 20 lokomotiv za 2,5 miliardy korun se dopravce se strojírenskou společností dlouhodobě soudí. Dodávky se výrazně protáhly, lokomotivy měly dráhy převzít v roce 2009, první stroje ale dostaly až v roce 2013.

Obě společnosti spolu vedly arbitrážní řízení o odškodnění za pozdní dodání a o doplatku kupní ceny. Loni na podzim rozhodčí soud uznal povinnost drah zaplatit Škodě Transportation doplatek zhruba 1,2 miliardy korun. ČD ale verdikt zpochybnily a napadly regulérnost řízení u soudu.


Čtěte také:

České dráhy nakoupí vlaky za deset miliard. Už vypsaly výběrová řízení

Mohlo by vás zajímat

 Nicolas Sarkozy

Sarkozy by se pokusil zvrátit brexit novou smlouvou o EU

Uber - označení nástupní plochy v americkém Portlandu

Uber chce globálně rozvážet jídlo. Vstoupí do více než dvacítky zemí

 Policie (ilustrační foto)

Zavedení kontroly hranic může trvat pět hodin, ukázalo cvičení

Řecké pobřeží (ilustrační obrázek)

Čedok vrací polovinu v Eso travel původnímu majiteli

 Radmila Kleslová (ANO)

Piráti žalují České dráhy. Kvůli Kleslové

Těžba ropy (ilustrační foto)

4 překážky na cestě ke stabilnímu trhu s ropou

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče