Češi kupují stále starší ojetá auta. Více než polovina je starší deseti let

13. července, 15:54 - čtk
13. července, 15:54

Češi kupují stále starší ojetá auta. Zatímco loni v pololetí tvořily vozy starší deseti let polovinu nakupovaných aut, na konci roku to bylo 52 procent aut a nyní v pololetí 54 procent. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cebia, která se zaměřuje na prověřování původu nabízených ojetých aut. Celkově se v Česku ročně prodá na 700 tisíc ojetin, 71 procent připadá na vozidla z Česka, 18 procent na dovoz z Německa a šest procent na vozy z Itálie.

„Pokud si zákazník koupí auto, které je staré deset let, a má ho dalších pět až deset let, provozuje pak opravdu nemoderní a neekologické auto, které je v podstatě nebezpečné majiteli i okolí,“ uvedl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.

Přes zvyšující se prodej starších vozidel roste i průměrná cena, za kterou si řidiči v Česku vozidla z druhé ruky kupují. Ta nyní podle Cebie činí 192 200 korun. Dlouhodobě ubývá vozidel s cenou do sta tisíc korun. V pololetí šlo meziročně o pokles o čtyři procentní body na 30 procent. Roste naopak segment vozů s prodávanou cenou do 300 tisíc korun, které mezi prodávanými vozidly tvoří 19 procent.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Z prodaných aut připadá 59 procent na dieselová auta, 39 procent představují vozidla s benzinovými motory. U nových vozidel je poměr mezi dieselovými a benzinovými pohony téměř přesně opačný, uvedla Cebia s tím, že podíl alternativních paliv je u starších prodávaných aut velmi malý.

Podle počtu najetých kilometrů se v pololetí prodávala auta s průměrným nájezdem 168 tisíc kilometrů. Spolu s průměrným věkem prodávaných aut toto číslo dlouhodobě roste. Podle odhadů Cebie je ale tachometr těchto aut stočený v průměru o 100 tisíc kilometrů u 40 procent nabízených vozidel. Skutečný stav se tak dá odhadnout na průměrných více než 200 tisíc kilometrů, což by odpovídalo i stáří prodávaných vozidel, dodala společnost.

Přečtěte si také:

Český automobilový trh v prvním pololetí 2017. Které značky se nejvíc prodávaly?

Omyly a mýty o ojetinách značky Škoda

I Škodě se několik aut nepovedlo. Pět ojetin, kterým je lepší se vyhnout


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít