Carlsberg věří fotbalu. Rozjíždí kampaň za 2,2 miliardy

Adam Štěpánek 17. května 2016, 18:20  -  stp
17. května 2016, 18:20

Dánský pivovar Carlsberg chystá pro fotbalové mistrovství Evropy masivní reklamní kampaň, za kterou vydá 80 milionů eur (asi 2,2 miliardy korun). Má být největší a nejlepší v historii společnosti.

O částce, kterou hodlá Carlsberg dát do reklamní kampaně, informovala agentura Bloomberg, odkazující se na nejmenovaný zdroj. Dánský pivovar už dříve zaplatil 40 milionů eur za exkluzivitu při nadcházejícím fotbalovém mistrovství ve Francii. Celkově by tak měl investovat v přepočtu téměř 3,3 milardy korun.

Carlsberg však věří, že to budou dobře vynaložené peníze. Letošního šampionátu se totiž zúčastní 24 zemí, nejvíce v historii. Během měsíce se v deseti francouzských městech odehraje celkem 51 utkání. Ještě před čtyřmi lety přitom hlavní turnaj hrálo šestnáct týmů a k vidění bylo 31 utkání. V roce 1988, kdy Carlsberg se sponzorováním evropských šampionátů začal, se představilo dokonce jen osm zemí.

Největší, nejlepší, nejdražší

Kampaň s názvem Fan Revolution má velké ambice. „Bude naše největší a nejlepší,“ říká Richard Whitty, marketingový manažer pivovaru. „Letošní EURO je pro nás větší příležitostí než kdy jindy.“ Částku, kterou společnost vynaloží, ale odmítl potvrdit.

Carlsberg si pro letošní turnaj připravil několik novinek. Poprvé si vymohl prezentaci při televizních přenosech a při zápasech se tak bude na televizních obrazovkách objevovat nápis „Ve spolupráci s Carlsbergem“. Výrazně se hodlá zaměřit také na sociální sítě. Sponzorovat bude fanouškovské ankety o nejlepší hráče a góly.

Whitty zároveň potvrdil, že strategií Carlsbergu je výraznější prosazení na asijském trhu a během turnaje společnost zvýší svou aktivitu například v Malajsii, Thajsku a Singapuru, kde se očekává velký zájem o šampionát. Případné prodloužení spolupráce s evropskou fotbalovou asociací UEFA pro mistrovství v roce 2020 ale nechtěl komentovat.

Kromě mistrovství Evropy je Carlsberg například oficiálním pivem anglické fotbalové reprezentace nebo Liverpoolu.

Přečtěte si, jaké další společnosti vydělají na ME

Jedenáctka pro Euro: na fotbalovém mistrovství vydělají aerolinky i pivovary

Mohlo by vás zajímat

Finance
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hvězdou YouTubu beze slov. Tyhle kanály vás budou bavit, i když se v nich nemluví
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít