Carlsberg věří fotbalu. Rozjíždí kampaň za 2,2 miliardy

Adam Štěpánek 17. května, 18:20  -  stp
17. května, 18:20

Dánský pivovar Carlsberg chystá pro fotbalové mistrovství Evropy masivní reklamní kampaň, za kterou vydá 80 milionů eur (asi 2,2 miliardy korun). Má být největší a nejlepší v historii společnosti.

O částce, kterou hodlá Carlsberg dát do reklamní kampaně, informovala agentura Bloomberg, odkazující se na nejmenovaný zdroj. Dánský pivovar už dříve zaplatil 40 milionů eur za exkluzivitu při nadcházejícím fotbalovém mistrovství ve Francii. Celkově by tak měl investovat v přepočtu téměř 3,3 milardy korun.

Carlsberg však věří, že to budou dobře vynaložené peníze. Letošního šampionátu se totiž zúčastní 24 zemí, nejvíce v historii. Během měsíce se v deseti francouzských městech odehraje celkem 51 utkání. Ještě před čtyřmi lety přitom hlavní turnaj hrálo šestnáct týmů a k vidění bylo 31 utkání. V roce 1988, kdy Carlsberg se sponzorováním evropských šampionátů začal, se představilo dokonce jen osm zemí.

Největší, nejlepší, nejdražší

Kampaň s názvem Fan Revolution má velké ambice. „Bude naše největší a nejlepší,“ říká Richard Whitty, marketingový manažer pivovaru. „Letošní EURO je pro nás větší příležitostí než kdy jindy.“ Částku, kterou společnost vynaloží, ale odmítl potvrdit.

Carlsberg si pro letošní turnaj připravil několik novinek. Poprvé si vymohl prezentaci při televizních přenosech a při zápasech se tak bude na televizních obrazovkách objevovat nápis „Ve spolupráci s Carlsbergem“. Výrazně se hodlá zaměřit také na sociální sítě. Sponzorovat bude fanouškovské ankety o nejlepší hráče a góly.

Whitty zároveň potvrdil, že strategií Carlsbergu je výraznější prosazení na asijském trhu a během turnaje společnost zvýší svou aktivitu například v Malajsii, Thajsku a Singapuru, kde se očekává velký zájem o šampionát. Případné prodloužení spolupráce s evropskou fotbalovou asociací UEFA pro mistrovství v roce 2020 ale nechtěl komentovat.

Kromě mistrovství Evropy je Carlsberg například oficiálním pivem anglické fotbalové reprezentace nebo Liverpoolu.

Přečtěte si, jaké další společnosti vydělají na ME

Jedenáctka pro Euro: na fotbalovém mistrovství vydělají aerolinky i pivovary

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče