Autonomní vozy poškodí pojišťovny, říká šéf Volva

Adam Štěpánek 03. května, 19:24  -  Adam Štěpánek
03. května, 19:24

Autonomní vozidla bez řidiče, která začíná vyvíjet většina velkých světových automobilek, budou mít negativní dopad na trh s pojišťováním automobilů. Říká to Håkan Samuelsson, výkonný ředitel Volva. Zároveň dodává, že to bude vyplývat z větší bezpečnosti na silnicích.

„Dopad na pojišťování automobilů bude zřejmě výrazný. Nesmíme ale zapomínat na opravdové důvody. Těmi bude méně nehod, zranění i úmrtí. Autonomní vozy jsou nejdůležitějším pokrokem na poli automobilové bezpečnosti za posledních několik let“ říká Samuelsson.

Společnost Volvo už v dubnu oznámila, že na příští rok chystá v Londýně testování automobilů bez řidiče. Uskuteční tak v rámci projektu Drive Me London ve spolupráci s výzkumným střediskem Thatcham Research.

Autonomní vozidla budou „vidět“ i ve tmě

Auta „bez řidiče“ nepotřebují světla, vidí i potmě

„Frekvence havárií se jednoznačně sníží. A i když havárie bude nevyhnutelná, její dopady by měly být menší,“ uvedl při oznámení spolupráce Peter Shaw, výkonný ředitel Thatcham Research. Cílem je v roce 2018 přivést na britské silnice prvních sto plně autonomních vozidel.

Pojišťovny se o živobytí nebojí.

O své živobytí se však pojišťovny nebojí. Alespoň to tvrdí James Dalton, ředitel Asociace britských pojišťovatelů. „Pojištění automobilů bude vždy potřebné. Jsme zvyklí se adaptovat podle toho, jaká rizika mizí a jaká se naopak objevují,“ tvrdí.

Dalton naopak varuje tradiční výrobce aut. „Autonomní vozy zasáhnou mnoho odvětví. Automobilkám hrozí odliv zákazníků na úkor technologických gigantů, jako jsou Google nebo Apple,“ myslí si.

Podle studie, kterou si nechala vypracovat vláda Spojených států amerických, se během následujících dvaceti let může snížit počet nehod až o osmdesát procent.

Mohlo by vás zajímat

 Andrej Babiš se musí omluvit hejtmanovi Miroslavu Novákovi

Omlouvat se hejtmanovi za „tunel“ Babiš nehodlá. Plánuje odvolání

Budova bývalé Živnostenské banky v Praze, sídlo společnosti CEFC Investment (Europe)

Ztráta na úvod. Čínská CEFC loni v Evropě prodělala 120 milionů

Euro exkluzivně
Airbus A-319 vládní letky na ploše letiště v Praze-Ruzyni.

Servis „vládních“ airbusů za půl miliardy obstará firma Glomex MS

 Zdeněk Radil

Radil skončil v představenstvu Pivovarů Lobkowicz

 SUV Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

Ilustrační foto

Jourová: Ani opravená auta Volkswagenu nesplňují emise

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče