Menu Zavřít

Alibaba zvýšil podíl v maloobchodní Lazadě. Vlastní již 83 procent

28. 6. 2017
Autor: čtk

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding investuje další miliardu amerických dolarů (23,3 miliardy korun) do jihoasijské maloobchodní firmy Lazada Group a zvyšuje tak svůj podíl téměř o třetinu na 83 procent. Stejně jako jeho rival JD.com Inc tak expanduje v regionu s 600 miliony obyvatel, kteří zatím uskutečňují jen zlomek nákupů přes internet. Uvedla to dnes agentura Reuters s tím, že po jihovýchodní Asii pokukuje také Amazon.

Alibaba koupil loni kontrolní podíl ve firmě Lazada za miliardu dolarů s opcí na další nákup, kterou nyní zrealizoval. Dnes oznámil, že od jistých akcionářů Lazady koupí akcie o předpokládané hodnotě 3,15 miliardy dolarů. Prodejce sice firma nejmenovala, ale německá firma Rocket Internet a švédská Kinnevik mezitím agentuře Reuters potvrdily, že se svých podílů v asijském prodejci zbavují.

BRAND24

Lazada se sídlem v Singapuru byla založena v roce 2012 a působí také v Malajsii, Indonésii, Thajsku, Vietnamu a na Filipínách. V uplynulém fiskálním roce - do konce března 2017 - měla zhruba 23 milionů aktivních zákazníků. V loňském roce koupila e-shop s potravinami RedMart a navázala spolupráci s firmami, jako je Netflix a Uber.

Čtěte dále:

Za třicet let budou lidé pracovat čtyři hodiny denně, tvrdí zakladatel Alibaby

„Čínský Uber“ má po finanční injekci hodnotu víc než bilion korun

Nová maxima. Čínské akcie letí vzhůru díky zařazení do globálního indexu MSCI


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).