Pomník neschopnosti

 Weikert 14. června 2016, 09:00  -  Petr Weikert
14. června 2016, 09:00

Tak drahý scénář k mizerné reality show ještě nikdo nemá. Patnáct let trvající dostavba posledního úseku dálnice D8 už stála 14 miliard korun a cena to není konečná. Vedle téhle zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu teď vstupuje do příběhu ještě jedna zajímavá novinka z regionu. Dálnice se prý nestihne postavit do konce roku, jak úřady plánovaly.

Cena pro D8

Jestli se někdy bude vybírat zpackaná stavba porevoluční éry, poslední chybějící sedmnáctikilometrový úsek D8 je horký kandidát na vítěze. Nejprve stát nakreslil trasu celé dálnice bez dostatečného vypořádání připomínek a zadal tak prvotní impuls k soudním tahanicím (a nejvíc soudů bylo právě kolem posledního úseku). Nejdelší spor trval sedm let a na konci se ukázalo, že se ztratily dokumenty, které měl soud přezkoumat, aby rozhodl, jestli je vlastně dálnice umístěna v souladu se zákonem nebo ne.


Přečtěte si další komentáře autora:

Univerzální kandidát

Jak se skauti vyhnali z Hradu

Poslední v pelotonu


Také se ukázalo, že i přes varování geologů dálnice vede nestabilním územím, kde hrozil sesuv půdy. Když ten sesuv opravdu přišel, ministerstvo dopravy tím bylo tak konsternováno, že dva a půl roku stíhalo jen nečinně přihlížet (opět data NKÚ). Mezitím nastalo ještě jedno hezké itermezzo s tunelem Kubačka, který nejdříve neměl být, pak měl a nakonec zase nebyl.

Suma sumárum - desítky žalob, patnáct let zpoždění, 11 miliard prodražení a Evropa nedala na tenhle úsek ani korunu dotace. A nyní, když se už už zdá, že je téhle tragédie konec, vstupují do ní zástupci ústeckého regionu.

Rok sem, rok tam

Podle radního Martina Kliky je plánovaný prosincový termín otevření ohrožen. Radní říká, že má k dispozici informace, které říkají, že pokud se nezačne co nejdříve sanovat celý tříkilometrový úsek kolem sesuvu, z roku 2016 se termín otevření stěhuje zase o kus dál.

Vlastně už to ani není smutná informace. Je to další kapitola do bible neschopnosti, která se píše spolu s příběhem D8 už od devadesátých let. Možná by stálo za to, aby úřady poslední úsek vzdaly, obehnaly plotem a udělaly z něj skanzen. Protože jednou nám tohle nebude nikdo věřit.

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla…
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Galerie: Co všechno vás čeká v běžném provozu, když si pořídíte Ladu Niva?
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s novým tříválcem
Technologie
Nordic Telecom letos vypne CDMA. Než vybuduje LTE, přesune zákazníky k O2
Malý iPhone SE nebyl nikdy takhle levný. Operátoři šli s cenou výrazně níž než Apple
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Shigeru Kumekawa: nová Bravia A1 je nabitá tou nejlepší technologií, říká prezident Sony Europe (rozhovor)
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít