Pomník neschopnosti

 Weikert 14. června 2016, 09:00  -  Petr Weikert
14. června 2016, 09:00

Tak drahý scénář k mizerné reality show ještě nikdo nemá. Patnáct let trvající dostavba posledního úseku dálnice D8 už stála 14 miliard korun a cena to není konečná. Vedle téhle zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu teď vstupuje do příběhu ještě jedna zajímavá novinka z regionu. Dálnice se prý nestihne postavit do konce roku, jak úřady plánovaly.

Cena pro D8

Jestli se někdy bude vybírat zpackaná stavba porevoluční éry, poslední chybějící sedmnáctikilometrový úsek D8 je horký kandidát na vítěze. Nejprve stát nakreslil trasu celé dálnice bez dostatečného vypořádání připomínek a zadal tak prvotní impuls k soudním tahanicím (a nejvíc soudů bylo právě kolem posledního úseku). Nejdelší spor trval sedm let a na konci se ukázalo, že se ztratily dokumenty, které měl soud přezkoumat, aby rozhodl, jestli je vlastně dálnice umístěna v souladu se zákonem nebo ne.


Přečtěte si další komentáře autora:

Univerzální kandidát

Jak se skauti vyhnali z Hradu

Poslední v pelotonu


Také se ukázalo, že i přes varování geologů dálnice vede nestabilním územím, kde hrozil sesuv půdy. Když ten sesuv opravdu přišel, ministerstvo dopravy tím bylo tak konsternováno, že dva a půl roku stíhalo jen nečinně přihlížet (opět data NKÚ). Mezitím nastalo ještě jedno hezké itermezzo s tunelem Kubačka, který nejdříve neměl být, pak měl a nakonec zase nebyl.

Suma sumárum - desítky žalob, patnáct let zpoždění, 11 miliard prodražení a Evropa nedala na tenhle úsek ani korunu dotace. A nyní, když se už už zdá, že je téhle tragédie konec, vstupují do ní zástupci ústeckého regionu.

Rok sem, rok tam

Podle radního Martina Kliky je plánovaný prosincový termín otevření ohrožen. Radní říká, že má k dispozici informace, které říkají, že pokud se nezačne co nejdříve sanovat celý tříkilometrový úsek kolem sesuvu, z roku 2016 se termín otevření stěhuje zase o kus dál.

Vlastně už to ani není smutná informace. Je to další kapitola do bible neschopnosti, která se píše spolu s příběhem D8 už od devadesátých let. Možná by stálo za to, aby úřady poslední úsek vzdaly, obehnaly plotem a udělaly z něj skanzen. Protože jednou nám tohle nebude nikdo věřit.

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Technologie
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít