Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Nezaměstnanost je nízká, poptávka po personalistech vysoká

Nezaměstnanost v ČR se už spoustu měsíců drží na minimu. Od roku 2014 s občasnými výkyvy…

Oslavy výročí vzniku ČSR potrvají celý měsíc od 28. září

Národní oslavy 100 let Československa začnou 28. září znovuspuštěním staroměstského…

Průlom v pohledu na alternativní medicínu

Informace o předání petice na podporu biotroniky do Poslanecké sněmovny a Senátu…

Vozítka tuk-tuk, karavany i lodě, politické strany a hnutí vyjíždí lákat voliče

11. září 2017, 06:23 - čtk
11. září 2017, 06:23

Lodě, tramvaje, karavany či vozítka tuk-tuk, politické strany a hnutí se snaží před volbami získat voličské hlasy všelijakými způsoby. Největší důraz kladou v metropoli na setkávání s voliči přímo v ulicích. Náklady na kampaň v hlavním městě se pohybují od stovek tisíc do jednotek milionů korun. Nejvíce plánují dát hnutí STAN, nejméně Piráti. Strany se chtějí zaměřit i na sociální sítě.

Sociální demokracie pro pražskou kampaň zvolila jako hlavní hesla „Dostupné bydlení všem Pražanů“, „Férové platy i pro Pražany“ a „Praha bez kamionů“. Na billboardech, plakátech a letácích se objeví i hesla z celostátních témat. V kontaktní kampani do ulic vyrazí vozítka tuk-tuk, nabízející čerstvý džus, a strana plánuje i čtyři větší předvolební mítinky. Kampaň má v Praze vyjít nejvýše na 2,8 milionu korun.

TOP 09 v metropoli využívá stejná předvolební hesla jako ve zbytku republiky. Patří mezi ně například „EU se musí změnit. Ale ne bez nás. S námi“, „Máte právo na nadstandard ve zdravotnictví“ nebo „Žena má právo na rodinu i kariéru“. Kromě kontaktní kampaně plánuje TOP 09 větší koncert těsně před volbami a chystá i překvapení, která zatím nechce prozrazovat. Na kampaň v Praze vydá strana zhruba tři miliony korun.


Už přišel kouzelník? Kapesní průvodce politickými sliby, verze 2017


Také ODS má v Praze stejné heslo jako ve zbytku republiky, a to „Nižší daně, méně byrokracie, více svobody“. Pro oslovení voličů organizují občanští demokraté například promítání v letních kinech, zaměřit se chtějí i na přímé oslovování na ulicích. Budou vydávat vlastní noviny a rozdávat lidem předvolební materiály. Náklady na pražskou kampaň strana nesdělila.

Komunisté v metropoli oslovují voliče hesly „Praha patří lidem, ne kmotrům“ a „Ne hazardu“. Základ bude v kontaktní kampani, po městě se objeví také stovky plakátů na reklamních plochách a vozech MHD. Do všech domácností zašlou komunisté volební noviny. Větší předvolební akce bude 23. září u Křižíkovy fontány a 11. října plánuje strana předvolební jízdu speciální tramvaje. Strana na kampaň hodlá vydat 1,6 milionu korun.

Hlavním heslem KDU-ČSL je v Praze „Stálí v názorech, odvážní v činech. Zodpovědně“. Kromě přímého oslovování voličů lidovci v ulicích rozmístí 29 billboardů a na 170 polepů autobusů a tramvají. Starosta Prahy 7 Jan Čižinský bude po Praze jezdit na speciálně upraveném kole a strana připravuje volební noviny. Za kampaň lidovci zaplatí 1,5 milionu korun.

Nejvíce peněz chtějí před volbami v hlavním městě vydat Starostové a nezávislí, kteří původně měli do voleb jít v koalici s KDU-ČSL. Základním heslem kampaně, na kterou v metropoli plánují vydat 4,5 až šest milionů korun, je „Stát má sloužit, ne překážet“. Kontaktní kampaň spustili v pondělí společně se středočeskou organizací. STAN plánuje na přelomu září a října v kampani překvapení, které zatím nechce prozradit.


Nepřehlédněte: O hlasy voličů se v Praze utká 29 stran a hnutí. Strany sází na známé tváře


Zelení se ve svých předvolebních heslech v Praze zaměřují na dostupné bydlení, školství, přírodu a lidská práva. Těžiště kampaně vidí i oni v kontaktní kampani, z reklamních nosičů neplánují využívat billboardy, které podle nich zamořují veřejný prostor. Na náplavce bude stát jejich stan. Voliče budou po celé republice oslovovat také ze dvou karavanů, které navštíví 82 měst. Na kampaň v Praze Zelení dají asi milion korun.

Piráti v Praze jako hlavní heslo zvolili „Bojujeme proti korupci na Magistrátu - zvládneme to i ve Sněmovně“. V kampani se zaměří na využití moderních technologií, korupci či bydlení. Strana hodlá rozdat zhruba 100 tisíc výtisků volebních novin, téměř denně jsou Piráti v ulicích a provozují tři petiční stánky. Na náplavce kotvila i solární loď, kde Piráti pořádali koncert. Od 18. do 20. září bude v Praze jejich volební autobus. Náklady na kampaň v Praze jsou 400 tisíc korun. Vládní hnutí ANO na dotazy neodpovědělo.

O hlasy voličů bude v říjnových volbách do Poslanecké sněmovny v Praze usilovat 29 politických stran a hnutí, což je o osm sdružení více než v minulých volbách a nejvíce ze všech krajů. V posledních volbách v roce 2013 zvítězila v metropoli TOP 09, následovalo hnutí ANO 2011.

Čtěte také:

Strany dostaly čísla pro volby. ANO bude kandidovat s číslem 21, ODS má jedničku

S pitomci nejdu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Taky už vám přišel spam, že si vás někdo natočil?
Trumpovy obchodní války a proměna čínské ekonomiky
S novým školním rokem se shánějí pronájmy. Na co si dát pozor?
Od 1. října se zpřísňují podmínky k získání hypotéky!
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Auta
Políčeno na filtry pevných částic: měření emisí v Česku…
Fotogalerie: V Hannoveru se ukázala také historie nákladních aut
Peugeot má nový hybrid. Nabídne až 300 koní a prodávat se začne příští rok
Elektrická ofenzíva koncernu VW: Audi nabídne svůj Taycan a Porsche končí s dieselem
Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi vs. Toyota Land Cruiser 5dv. 2.8 d-4d AT: Rám proti rámu
Technologie
Apple vydal macOS Mojave: přináší tmavý vzhled a kopec novinek
Tři dny teď můžete nakupovat audioknihy za polovic. Audiolibrix slaví narozeniny
Mikrokódy proti chybě Spectre ve Windows Update rozbíjí na některých CPU přetaktování
Mozilla vynutila sběr malého objemu dat ve Firefoxech s vypnutou telemetrií
Data cennější než zlato. Proč firmy chtějí vaše osobní údaje?
Hry pro příležitostné hráče