Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Mdlé a nevýrazné kampaně. Strany podle odborníků neumějí pracovat s limity

17. října 2017, 09:21 - čtk
17. října 2017, 09:21

Podobu kampaně před letošními volbami do Poslanecké sněmovny ovlivnily i legislativní novinky, zejména omezení rozpočtu jednotlivých stran na 90 milionů korun, ale také odstranění billboardů od dálnic a silnic první třídy. Shodli se na tom experti na politickou komunikaci. Podle konzultanta pro politický marketing Martina Joachymstála se ukázalo, že strany zatím s limity neumějí efektivně pracovat a výsledkem jsou mdlé a nevýrazné kampaně.

Politolog Jan Kubáček rovněž míní, že předpisy kampaň jednoznačně ovlivnily. „Ubylo billboardů jako dosud 'tradičního' dominantního volebního média, naopak se komunikace přesunula více směrem k sociálním médiím a kontaktní kampani, výjezdům do volebního terénu, práci s cílovými skupinami,“ uvedl. Pozoroval také větší výskyt netradičních poutačů na nádražích, na neobvyklých místech ve městech a vesnicích.

Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka přineslo nejviditelnější efekt pravidlo o nutnosti podepisování všech propagačních materiálů stran, což komplikuje vytváření grafických podkladů. „Kontrola výdajů stran na kampaně je jistě veřejností kladně přijímána, ale praktický efekt se musí teprve dostavit a je také možné, že se žádný nedostaví,“ uvedl. Zákaz billboardů u klíčových silničních tahů, účinný od 1. září, podle Komínka do podoby kampaně výrazněji nezasáhl. „Strany od billboardových ploch dobrovolně postupně odcházejí a přecházejí k efektivnějším formátům,“ konstatoval.


Podle Kalouska ovlivňuje kampaň i propaganda Kremlu. Čtěte více


Omezení billboardů zbavilo podle Joachymstála veřejnost pocitu politické záplavy, jak to bylo pravidelně v minulosti. „Nejen díky tomu vidíme mnohem více menších reklamních formátů a sponzorovaných příspěvků. Také podle Kubáčka strany používaly pestré formáty, například volební dopisy, setkávání s voliči a netradiční výlepy. Nebývale vysoký byl také letošní počet televizních a dalších debat, kde si kandidáti cvičí vystupování či argumentaci.

Joachymstál uvedl, že strany a hnutí zatím s limity neumějí příliš pracovat. „Proto jsme svědky relativně mdlých a nevýrazných kampaní spoléhajících na tradiční voličské skupiny a nástroje. Jsem přesvědčen, že v příštích volbách uvidíme mnohem větší míru specializace a tematického zacílení. To je zde většinou využíváno v rovině krajů, ale trendem je ušít kampaň na míru dané cílové skupině, danému regionu,“ uvedl.

Čtěte více z rubriky Volby 2017

Dozkoumáno: volby vyhraje ANO, ve sněmovně bude osm stran

Jízda tramvají, mítinky, koncert. Předvolební kampaň v Praze jde do finiše

Zítra si vás koupím. Politika přitahuje nové miliardáře

Já už jdu. Strach z migrace povolal do politiky i Františka Ringo Čecha

Komentář: Piráti: Putin, Babiš, uprchlíci? Možná, asi, nevím, snad, spíše ne

Na Míru si pivo nedávej! TOP 09 bojuje o přežití, má stejný volební potenciál jako Okamura

Noví sponzoři Pirátů: na kampaň přispěl miliardář Dejčmar i internetový byznysmen Barta

„Triumvirát“ v čele ČSSD funguje dobře, míní Zaorálek

Česko se musí podílet na reformě EU, apeluje Fiala. Euro zatím nechce



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Daně 2019: kdy podat a kdy zaplatit?
Jaké přílohy je třeba dodat k daňovému přiznání k dani z nemovitosti?
Zvýšení stravného a cestovních náhrad za pohonné hmoty v roce 2019
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Google bude čelit další pokutě. Evropská komise vynese verdikt nad reklamním monopolem
Definitivní konec. Letos zemřou poslední dvě podporované řady Windows 10 Mobile
Sapphire vyrábí Radeony RX 570 se 16GB pamětí GDDR5. Kvůli těžbě kryptoměn
Čeští operátoři: Kdo je vlastní, kolik mají klientů a jak vydělávají?
Microsoft pozastavuje testování raných verzí aplikací [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče