Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Jízda tramvají, mítinky, koncert. Předvolební kampaň v Praze jde do finiše

15. října 2017, 10:46 - čtk
15. října 2017, 10:46

V týdnu před volbami do Sněmovny plánují v Praze strany jízdy tramvajemi, setkání a mítinky s občany, budou rozdávat letáky a volební noviny nebo pořádat koncert. Většina z nich dodržuje předem ohlášené rozpočty kampaní. O hlasy voličů bude v Praze usilovat 29 politických stran a hnutí, což je o osm sdružení více než v minulých volbách. Podle odborníka na politický marketing Karla Komínka kampaně nepřinesly žádné revoluční nápady.

Pražská ČSSD má naplánováno vydat na kampaň 2,7 milionu korun. „V rámci tohoto limitu se po celou dobu pohybujeme,“ uvedl mluvčí pražské ČSSD Lukáš Henzl. V posledním týdnu před volbami chtějí uspořádat dva vetší mítinky a několik menších akcí. V uplynulých týdnech se ČSSD soustředila na kontaktní kampaň, na plakátech a billboardech vsadila na lídra Petra Dolínka.

Náklady na kampaň ODS v celé zemi by neměly podle mluvčí Lenky Mottlové překročit 90 milionů korun. V kampani strana dosud využila venkovní reklamu, tištěné materiály i sociální sítě, natáčela videa a kandidáti se vydali do ulic. V následujícím týdnu bude ODS pokračovat v kontaktní kampani. „A samozřejmě vyvrcholením bude závěrečný meeting, kde se potkáme s kandidáty ze všech krajů za ODS,“ uvedla Mottlová.

KDU-ČSL se chce ve středu 18. října od památníku 17. listopadu na Národní třídě vydat na pochod, který má upozornit na prozápadní orientaci strany. „Otevřeli jsme kavárnu v atriu Paláce Charitas, kde mohou po celý den občané při kávě diskutovat s kandidáty,“ uvedla tajemnice Miroslava Mencová. Náklady na kampaň v Praze jsou 1,6 milionu, oproti předpokladu tedy asi o půl milionu nižší.

TOP 09 chce vsadit na takzvanou door-to-door kampaň. „V úterý odpoledne se chystáme mezi pražské voliče vyjet se speciální jízdou. Prahu budou křižovat dvě historické a jedna novější tramvaj a lidé se budou moci setkat s kandidáty,“ uvedl manažer kampaně Petr Kučera. Výdaje by se měly pohybovat kolem pěti milionů. Dosud strana vsázela na venkovní reklamu a na kontaktní kampaň a také na web a sociální média.

Se svým vězeňským autobusem budou do voleb v Praze jezdit Piráti. „Zintenzivníme naši přítomnost v terénu, každý den budeme rozdávat Pirátské noviny zhruba na pěti místech. Připravujeme i poslední hudební překvapení, které vypustíme několik dní před volbami,“ uvedl pražský zastupitel Pirátů Adam Zábranský. Stranu dosud vyšla v Praze kampaň na 268.000 korun, finanční strop mají 638.000 korun. Piráti využívají jak venkovní reklamy, tak online kampaně a v terénu rozdávají noviny.


Zprava téměř dobrý. ODS může skončit druhá s polovinou někdejších hlasů


KSČM chce na pražskou kampaň dát 2,8 milionu a nepředpokládá, že částku překročí. Komunisté se podobně jako ostatní strany spoléhají na kontaktní kampaň v ulicích, kterou chtějí ještě zintenzivnit. Závěrečné setkání s voliči se uskuteční ve čtvrtek od 19:00 u stanice metra Anděl.

„Celkové náklady naší kampaně v Praze budou mezi pěti až šesti miliony, což odpovídá původním předpokladům,“ uvedl kandidát STAN Jan Lacina. V kampani se Starostové zaměřují na přímý kontakt s voliči a prezentaci na sociálních sítích. Potenciální voliče strana oslovuje také v kavárnách.

Zelení plánovali vydat zhruba milion, podle volební koordinátorky Maggie Škabraha Dokupilové bude původní částka navýšena o několik desítek tisíc korun kvůli přikoupení reklamy. Strana rozdává vlastní noviny, pořádá procházky na téma veřejný prostor, účastní se veřejných akcí a organizuje diskusní setkání. V posledním týdnu navíc přibude call centrum, kde budou kandidáti odpovídat na dotazy veřejnosti.

I SPD se v posledním týdnu chystá posílit svoji přítomnost v ulicích. Žádné větší předvolební shromáždění ale neplánuje. Kampaň organizuje a financuje celostátně, náklady pro metropoli nedokáže sdělit. Na celou kampaň si vzala úvěr 18 milionů, další peníze získala od soukromých dárců a vlastních členů. Podle místopředsedy SPD Radima Fialy se celkové náklady oproti původním plánům zvednou o jednotky milionů korun.

Vládní hnutí ANO na dotazy neodpovědělo.

Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka kampaň nepřinesla žádné revoluční posuny a spíše potvrzuje dříve nastolené trendy jako zaměření na sociální sítě, využití dat nebo cílení kampaně na konkrétní místa než celoplošné pokrytí města billboardy. V kampani podle něj dominuje ANO, po posledních volbách podle něj pokračovalo v aktivním politickém marketingu. Nejnápaditější kampaň mají podle Komínka Piráti, což souvisí s jejich cílovou voličkou skupinou.

Čtěte další články v sekci Volby 2017:

Zítra si vás koupím. Politika přitahuje nové miliardáře

Já už jdu. Strach z migrace povolal do politiky i Františka Ringo Čecha

Kšaft umírající matky ČSSD



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
Hry pro příležitostné hráče