Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Ťok: Za rok zmizela polovina nelegálních billboardů. Zbývá jich ještě tisícovka

15. srpna 2018, 15:30 - čtk
15. srpna 2018, 15:30

Za rok od zavedení zákazu billboardů v ochranném pásmu silnic a dálnic jich byla podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) odstraněna zhruba polovina ze dvou tisícovek. Další nelegálně umístěné reklamní poutače mají zmizet do šesti týdnů, řekl dnes ministr.

„Byla jich kolem silnic první třídy a kolem dálnic do dnešní doby odstraněna zhruba tisícovka, ale ještě nám jich asi tisícovka zůstává,“ uvedl Ťok. Jeden z největších provozovatelů billboardů, kterého však ministr nejmenoval, mu prý ale přislíbil, že asi svých 600 billboardů „odstraní do šesti týdnů“. Ostatní provozovatelé pak dostali od Ťoka pokyn odstranit billboardy co nejdříve.

„Musím ale říct, že i ten můj pokyn je na hraně zákona. Já doufám, že za to nebudu potom popotahován,“ řekl ministr.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích s účinností od loňského září. Majitelům reklamních ploch nařizuje jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Silničáři napočítali ve vymezených úsecích celkem 3000 nelegálních poutačů, z toho zhruba polovinu v blízkosti dálnic. Některé však byly postaveny v souladu se stavebním zákonem a mohou nadále u vozovek zůstat.


České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050


Provozovatelé odmítali své billboardy v ochranném pásmu odstraňovat. Společnost Czech Outdoor na nich na podzim loňského roku například nahradila reklamní sdělení českou vlajkou. Podle firmy v takovém případě nebyly billboardy reklamním poutačem. Takový výklad ale ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že tato zařízení byla povolena právě jako nosiče reklamního obsahu. Na konci loňského roku se ministerstvo dohodlo se Svazem provozovatelů venkovní reklamy na harmonogramu, podle kterého budou majitelé odstraňovat každý pracovní den pět zařízení.

Přečtěte si:

Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů?

Vylepšete dopravní infrastrukturu, vzkázal Česku americký generál

Rekonstrukce D1 se o rok protáhne. Ťok to svedl na ekology

Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Děti a daně 2019: kdo má nárok na daňové zvýhodnění a kdo dostane daňový bonus
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Auta
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Jeep Wrangler, Alfa…
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Technologie
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Ostrava v roce 2020 zruší papírové jízdenky. Nahradí je karty a mobily
Samsung Galaxy A9: čtyřočko s velkou výdrží (vyzkoušeno)
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Hry pro příležitostné hráče