Svátek železnice: nová vysokorychlostní trať Berlín-Mnichov jde do provozu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Svátek železnice: nová vysokorychlostní trať Berlín-Mnichov jde do provozu

, tre,
Svátek železnice: nová vysokorychlostní trať Berlín-Mnichov jde do provozu

Na nové železniční spojení mezi německou metropolí Berlínem a Mnichovem dnes vyjíždějí první vlaky. Vzdálenost 600 kilometrů urazí rychlovlaky nové generace ICE 4 za čtyři hodiny. Dosud zabrala cesta šest hodin.

Po 26 letech plánování a budování dnes vyjedou první vlaky na nové trati mezi milionovými německými městy. Trať je součástí širšího celoevropského záměru a bude tvořit podstatnou část zamýšlené severo-jižní osy, která má spojit dánskou Kodaň s italskou Neapolí.

Úspěšné dokončení mnohamiliardového projektu by mělo být vzpruhou i pro hospodaření Deutsche Bahn (DB). Dráhy si od něj slibují konkurenční výhodu vůči vnitrostátním letům nízkonákladových společností popřípadě autobusových dopravců.

Podívejte se na záběry z nové trati:

Náklady na realizaci se přiblížily částce 10 miliard eur. Stavbu provázely velké problémy hlavně zpočátku 90. let. Během uplynulých 10 let se výstavba obešla bez zásadních lapsů a projekt na četných staveništích mezi Berlínem, Lipskem, Erfurtem, Norimberkem a Mnichovem vznikal bez větších zádrhelů, což pomohlo reputaci státního přepravce.

Jako poslední byl dokončen stokilometrový úsek vedoucí Durynským lesem, který si vyžádal 22 tunelů a 29 mostů. Celkem je na 600kilometrové trati více než 300 železničních a 170 silničních mostů.

Čtěte více o budování trati:

Spojení Berlín-Mnichov se budovalo 25 let. Brzy vyjede první rychlovlak


Ohodnoťte tento článek
Diskuze