Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

OVB - Rok 2008 vs. 2018: Další krize může být pro Evropu ještě hlubší

Možná už to mnozí zapomněli, ale finanční krize naplno vypukla před více než deseti lety.…

Ministryně Nováková: Účastí na CIIE naše práce s českými firmami nekončí, ale teprve začíná

Česká republika se zúčastnila akce China International Import Expo (CIIE) v elitní…

Doručovací služby nezvládají nápor před Vánoci. Poradíme, jak balík doručit s jistotou včas

Každý rok se situace opakuje. Přepravci jsou zaplaveni balíčky a nestíhají. Čas doručení…

Silničáři napočítali 6891 billboardů. Tři tisíce budou odstraněny

27. září 2017, 16:44 - čtk
27. září 2017, 16:44

Silničáři napočítali kolem dálnic a silnic prvních tříd celkem 6891 reklamních poutačů, požadavky zákona však nesplňují tři tisíce z nich. Těch by se mělo týkat připravované odstraňování. Zbytek poutačů je buď mimo ochranné pásmo silnic a dálnic, inzeruje blízké provozovny například s občerstvením, nebo se nachází na zastavěném území.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic 1. třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od září. Majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy.

Část provozovatelů už dříve oznámila, že reklamní poutače neodstraní. Někteří provozovatelé reklamní sdělení nahradili státní vlajkou. Tvrdí, že tím změnili charakter ploch, které již nejsou reklamním zařízením.


Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů? Přečtěte si více


Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače ŘSD, na silnicích první třídy je to podle ministerstva dopravy věc krajů a jejich organizací. Nařízení o odstranění billboardů, motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je ale reklamních ploch nejvíc. Celkem se odhaduje, že je v Česku na 25 tisíc reklamních poutačů.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Dále čtěte:

Billboardy s vlajkou jsou nebezpečnější, tvrdí sdružení. Podalo trestní oznámení

Provozovatelé odmítají odstranit billboardy u dálnic. Udělá to ŘSD, reaguje Ťok

Zákaz billboardů u dálnic vadí senátorům. Obrátili se na Ústavní soud



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Chemických škodlivých látek bývá víc doma než venku
Nezapomeňte do půlky října zaplatit zálohy na silniční daň
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Auta
Bude Cargo e-Bike dopravou budoucnosti?
Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem
Lifestylový Fiat Talento Shuttle by Irmscher
Galerie: Co byste si mohli koupit, kdyby vám po Vánocích zbylo opravdu hodně peněz
Scania – komunální nástavby
Technologie
Microsoft Surface Go: jak z tabletu, klávesnice, pera a myši udělat počítač (recenze)
Ani Nokia 8.1 ještě pořád není high-end, ale načančaná střední třída
A zase jinak. Counter-Strike: Global Offensive je teď opravdu „zdarma“
Investování a obchodování s akciemi
Sportem proti stárnutí. Proč je pro naše zdraví důležitý aktivní pohyb?
Hry pro příležitostné hráče