Nepřehlédněte

 Miroslav Poche

Zeman trvá na svém, Pocheho jako ministra nechce

 Americký prezident Donald Trump

Trump pohrozil EU 20procentním clem na dovoz aut

Makrooko Miroslava Zámečníka

Kde najít fiskální rozdíl mezi Slávkem a Alenkou (s Andrejem v zádech)

Řidičům se otevřela dálnice D8 přes České středohoří bez omezení

20. září 2017, 15:51 - čtk
20. září 2017, 15:51

Řidičům se otevřela dálnice D8 přes České středohoří bez omezení. Doposud byl provoz sveden kvůli nestabilnímu svahu do dvou jízdních pruhů. Nyní jsou otevřeny všechny čtyři pruhy a dálnice je podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Rýdla bezpečná.

Poslední úsek dálnice z Prahy přes Ústí nad Labem k hranici s Německem se mezi Lovosicemi a Řehlovicemi otevřel loni v prosinci. Krátce před tím rozhodlo ŘSD o omezení kvůli nestabilnímu podloží u prackovické estakády, kde byl provoz sveden do jednoho pásu. ŘSD úsek zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu.

Otevření plného profilu neznamená podle Rýdla konec prací na dálnici. „Je to zimní pauza, kdy budeme velmi pečlivě sledovat stavbu a její okolí a zároveň se budeme připravovat na příští rok, kdy začne druhá fáze dodatečného kotvení tady nad Prackovicemi,“ řekl Rýdl. Na jaře tak budou pokračovat stavaři s injektážemi pod klíčová místa stavby, jako jsou pilíře, kvůli stavebním pracím se bude střídavě uzavírat vždy jeden ze dvou mostů. Náklady na stabilizaci svahu činí zhruba 300 milionů korun.

Připomeňte si otevření posledního úseku:

Po dobu dnešního uzavření dvanáctikilometrového úseku výrazně zhoustla doprava na obou objízdných trasách. Kolony kamionů stály na sjezdu silnice I/8 u Teplic a silný provoz byl i na komunikaci I/30 podél Labe. Na těchto silnicích řešila policie před otevřením dálnice řadu tragických nehod.

První auta projela v doprovodu policie prackovickým tunelem dnes osm minut po třetí hodině odpoledne. D8 je podle Rýdla bezpečná. „Uvádíme provoz do plného profilu, dáváme tím najevo, že D8 je složitá stavba, má své potíže, které řešíme, ale je v každém případě bezpečná. Je to stavba, která je projektovaná na životnost minimálně 100 let,“ uvedl Rýdl.

Nestabilní svah silničáři sledují i sondami. Na problémy se stabilitou okolních svahů už před zahájením stavebních prací upozorňovali ekologičtí aktivisté. V roce 2013 se na rozestavěnou dálnici sesunula půda, sesuv poničil i železniční trať.

Čtěte také:

Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů?

Miliardové úspory. Opravy dálnice D1 vychází levněji, než stát předpokládal

Třímiliardové turbo. Ťok přivezl do Pardubic úplatek kvůli dálnici D35



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
V práci se řeší problémy v kuchyňce. Začátek konce
Rozdílný výpočet sociálního a zdravotního pojištění v příkladech
Chystáte se do zoo? Kolik stojí vstupné a kde můžete kouřit?
České neprůstřelné vesty chrání od Keni po Austrálii
ČNB opět zpřísňuje poskytování hypoték - není ale třeba panikařit
Auta
Dacia jako ojetina: Kterou chtít, kterou nebrat a jak…
Abt přidal pětiválci v Audi RS3 dalších 100 koní. Teď už jich má 500
Sedm slepých uliček automobilového vývoje: Tudy ne, přátelé
Ford Focus bude „číst“ silnici a vyhlazovat díry pomocí adaptivních tlumičů
Kvíz: Poznáte auta podle těchto detailů?
Technologie
Z FreeSync 2 se stane FreeSync 2 HDR. Monitory musí umět aspoň DisplayHDR 600
Steam zahájil tradiční letní výprodej her. Můžete ušetřit spoustu peněz
Američan vyrobil robota na kompletní přípravu burgerů
Google upravil nastavení účtu. Denně ho navštíví 20 milionů lidí
Nvidia vyrobila speciální 32GB verzi grafiky Titan V: CEO Edition s vyšším výkonem
Hry pro příležitostné hráče