Pokuta až sto tisíc. Poslanci schválili přísnější postihy za nelegální taxislužbu

14. července, 12:48 - čtk
14. července, 12:48

Sněmovna schválila novelu zákona o silniční dopravě, která zpřísňuje postihy za nelegální taxislužbu a posiluje pravomoci obcí při stanovování podmínek pro její výkon. Obce budou moci stanovit požadavky na rozměry vozidla nebo jeho emisní úroveň. Řidičům bez platného oprávnění bude nově hrozit pokuta až 100 tisíc korun.

O způsobilost šoféra taxislužby bude moci řidič podle schválené novely přijít hned po prvním závažném přestupku, jako je například předražování jízdného, nebo nepoužití taxametru. Kontrola se bude moci uskutečnit v cizím jazyce a je možné z ní pořizovat audio i videozáznam bez vědomí kontrolovaného řidiče. Řidiči, kteří nemají oprávnění řidiče taxislužby, ani tuto činnost nevykonávají legálně pro určitého dopravce, mohou být postiženi pokutou až 100 tisíc korun.

Poslanci ze zákona vypustili oprávnění strážníků městské policie nebo policistů odebírat průkaz řidiče taxislužby. Toto právo zůstane jen osobě pověřené výkonem státního odborného dozoru, a to je ve stanovených případech, například pokud byl řidič v posledních třech letech potrestán třeba za předražování jízdného.

Větší pravomoci pro obce

Návrh také posiluje práva obcí při stanovování podmínek pro provozování taxislužby. Poslanci ale vypustili možnost, aby obec požadovala po uchazečích o provozování taxislužby povinnost podrobit se dopravně psychologickému vyšetření. Obce však budou mít pravomoc prostřednictvím vyhlášky požadovat po taxikářích zkoušku z místopisu nebo obsluhy taxametru. Budou moci také stanovit zvláštní požadavky na vozidla taxislužby, například pokud jde o rozměry vozidla nebo plnění emisní úrovně. Tyto požadavky nesmí zvýhodňovat výrobce, typ vozidla nebo tovární značku.

Kromě taxislužby se novela týká veřejné linkové dopravy, jde například o ochranu linek provozovaných v rámci veřejné služby proti komerčním linkám. Umožní nevydat licenci dopravci komerční linky, který by chtěl provozovat komerční dopravu v trase a čase objednaného veřejného spojení, a tím snižoval tržby dopravy spoje objednaného v závazku veřejné dopravy.

Přečtěte si také:

Carsharing na vzestupu. Češi sdílí tisíce aut

Ondřej Krátký: Pojďme sdílet taxík

Uber pod tlakem


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 tipů, proč se vyplatí operativní leasing
Prodám auto. Zn.: rychle a výhodně
Může vás šéf nutit, abyste zůstali v práci přesčas?
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Auta
„Zóna 30“ přinesla více smrtelných nehod a zranění.…
Motor Mercedesu pro formuli 1 je blízko překročení hranice 1000 koní
I nástupce Subaru WRX STI dostane hybridní pohon. Ale hlavně kvůli dynamice
Nový Volkswagen Touareg se představí v dubnu v Číně. Bude to hybrid
Test Range Rover Velar D300: Takhle má vypadat SUV
Technologie
Čínské firmy pokoušející se o výrobu pamětí DRAM čelí obviněním z krádeže technologií
„Kinect“ v mobilech neuspěl. Google pohřbí nadějnou technologii Tango
Nový život pro starý router. Český Turris za korunu můžete vybavit Wi-Fi 802.11ac
Vědci vytvořili nejmenší vánoční přání. Na poštovní známku by se jich vešlo 200 milionů
Hodnota všech kryptoměn je 30krát vyšší než na začátku roku
Hry pro příležitostné hráče