Ostře zbědované vlaky. Selhání jedinců, nebo systémový problém? - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Ostře zbědované vlaky. Selhání jedinců, nebo systémový problém?

,
Ostře zbědované vlaky. Selhání jedinců, nebo systémový problém?
Zdroj: Shutterstock

Čerstvá série železničních neštěstí dokazuje, že po loňských nehodách se nezměnilo nic.

Jsou to od premiéra Andreje Babiše poměrně jasná slova, jak uklidnit situaci a cestující. A také slib, že nehody na železnici se rychle dostanou pod kontrolu: „České dráhy určitě vyvodí nějaké opatření, aby se to neopakovalo.“

Má to ale jeden, a poměrně zásadní, zádrhel. Babiš tuto větu pronesl už 5. března 2019. Tedy celých patnáct měsíců před současnou šňůrou vlakových karambolů a tragédií. I na přelomu loňské zimy a jara totiž došlo k několika železničním nehodám, které mimo jiné urychlily konec Dana Ťoka v čele ministerstva dopravy.

Aktuální dění dokazuje, že za téměř rok a půl se v české železniční dopravě nezměnilo téměř nic. Silná slova, nápady a vize na zlepšení se nedostavily a politici opět předvádějí stejné verbální tanečky.

Jaroslav Vondrovic, prezident Federace strojvůdců ČR, má přitom jasno: „Stav nehodovosti na naší železniční síti je nyní doslova alarmující a je nutno konstatovat, že co do následků mimořádných událostí ještě horší, než tomu bylo u celé řady mimořádných událostí, k nimž došlo v prvních měsících loňského roku.“

Selhání jedinců?

Po každé nehodě je nejjednodušší vinu hodit na strojvůdce a jeho nepozornost či únavu. Tu prý způsobenou civěním do displeje tabletu, jindy zase „melouchy“, kdy po odjetí jedné směny nastoupí na lokomotivě jiného dopravce.

Jenže množství a frekvence loňských a letošních nehod spíše dokazují, že nejde jen o zaváhání jednotlivců, ale závažnější chorobu, jež nezadržitelně bují. Její bobtnání podporuje i postoj koaličních politiků. Vlastně jediné, na čem se…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 47x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje