Německo má plán na snížení emisí naftových vozů. Výrobci budou upravovat software

21. července 2017, 12:55 - čtk
21. července 2017, 12:55

Zástupci automobilového průmyslu a politici v Německu se dohodli na plánu, který má odvrátit případné zákazy jízd naftových aut ve městech. Plán zahrnuje snížení emisí prostřednictvím úpravy softwaru a oficiálně má být představen začátkem příštího měsíce, uvedly dnes zdroje agentury Reuters. Německá automobilka Audi již dnes oznámila, že k úpravě softwaru, který reguluje emise, svolá až 850 tisíc naftových vozů.

Podle zdrojů Reuters by v rámci dohodnutého plánu měly být upraveny naftové automobily všech značek podléhající normám Euro 5 a Euro 6. Softwarové úpravy by měly zajistit snížení emisí oxidů dusíku o zhruba 20 procent, náklady na realizaci plánu v Německu by přitom neměly překročit dvě miliardy eur (zhruba 52 miliard Kč), uvedly zdroje.

Německá vláda ve středu oznámila, že na 2. srpna svolala schůzku s vedoucími představiteli domácích automobilek, na které se budou řešit kroky ke snížení emisí naftových vozů. Schůzky by se měli zúčastnit i zástupci těch spolkových zemí, které jsou významnými centry automobilového průmyslu, nebo pociťují obzvlášť velké dopady emisí naftových aut.


Konec spalovacích motorů: domácí firmy jsou ve střehu


Automobilky Audi a BMW už v červnu v rámci dohody o snižování emisí se spolkovou zemí Bavorsko slíbily technické úpravy u statisíců naftových aut v Německu. Automobilka Daimler tento týden oznámila, že za účelem snížení emisí provede úpravy u více než tří milionů dieselových aut Mercedes-Benz, které jezdí po evropských silnicích.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

V některých německých městech se v poslední době objevily návrhy na zákaz jízdy naftových aut. Spolková vláda nicméně dala najevo, že se jí takový postup nelíbí. „Cílem je vyhnout se zákazům jízdy,“ uvedl tento týden jeden z mluvčích ministerstva životního prostředí, které je spolupořadatelem srpnové schůzky.

Přečtěte si také:

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá

Odklon od dieselů. Jejich podíl na trhu nových aut klesl pod 40 procent

Německé soudy: „Zakažte jízdu dieselem, snížíte tím emise.“


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak ušetřit na lécích?
Zima a peníze za energie jen tečou? Zabraňte tomu
Jaké příjmy jsou osvobozeny od daně?
Jak odevzdat daňové přiznání ve 3 příkladech
Kterým zemím EU se nejvíce snížil dluh?
Auta
Retro: Toyota Prius I. generace byl drahý experiment, ale…
Audi RS Q5 sice zatím neexistuje, zájemci si ho ale přesto v podstatě mohou objednat
Mercedes-Benz představí v Ženevě produkční elektromobil značky EQ
Nové Volvo V60 bylo prozrazeno. Nepřekvapivě vypadá jako zmenšená V90
Kvíz: Uhodnete, ve kterých filmech si zahrála tato slavná auta?
Technologie
Velké srovnání Apple Airpods s bezdrátovými sluchátky Sony, Samsung a Beoplay (test)
Virtuální operátor Emtéčko „schoval“ své výhodné tarify. Kde je najít?
Co všechno nepoběží na ARMové verzi Windows 10? Není toho málo
4K a HDR video z Netflixu poběží i na grafikách Radeon, Vega a Polaris dostanou podporu
Gigabyte Z370N WiFi – levná mITX deska pro Coffee Lake (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče