Německo má plán na snížení emisí naftových vozů. Výrobci budou upravovat software

21. července 2017, 12:55 - čtk
21. července 2017, 12:55

Zástupci automobilového průmyslu a politici v Německu se dohodli na plánu, který má odvrátit případné zákazy jízd naftových aut ve městech. Plán zahrnuje snížení emisí prostřednictvím úpravy softwaru a oficiálně má být představen začátkem příštího měsíce, uvedly dnes zdroje agentury Reuters. Německá automobilka Audi již dnes oznámila, že k úpravě softwaru, který reguluje emise, svolá až 850 tisíc naftových vozů.

Podle zdrojů Reuters by v rámci dohodnutého plánu měly být upraveny naftové automobily všech značek podléhající normám Euro 5 a Euro 6. Softwarové úpravy by měly zajistit snížení emisí oxidů dusíku o zhruba 20 procent, náklady na realizaci plánu v Německu by přitom neměly překročit dvě miliardy eur (zhruba 52 miliard Kč), uvedly zdroje.

Německá vláda ve středu oznámila, že na 2. srpna svolala schůzku s vedoucími představiteli domácích automobilek, na které se budou řešit kroky ke snížení emisí naftových vozů. Schůzky by se měli zúčastnit i zástupci těch spolkových zemí, které jsou významnými centry automobilového průmyslu, nebo pociťují obzvlášť velké dopady emisí naftových aut.


Konec spalovacích motorů: domácí firmy jsou ve střehu


Automobilky Audi a BMW už v červnu v rámci dohody o snižování emisí se spolkovou zemí Bavorsko slíbily technické úpravy u statisíců naftových aut v Německu. Automobilka Daimler tento týden oznámila, že za účelem snížení emisí provede úpravy u více než tří milionů dieselových aut Mercedes-Benz, které jezdí po evropských silnicích.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

V některých německých městech se v poslední době objevily návrhy na zákaz jízdy naftových aut. Spolková vláda nicméně dala najevo, že se jí takový postup nelíbí. „Cílem je vyhnout se zákazům jízdy,“ uvedl tento týden jeden z mluvčích ministerstva životního prostředí, které je spolupořadatelem srpnové schůzky.

Přečtěte si také:

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá

Odklon od dieselů. Jejich podíl na trhu nových aut klesl pod 40 procent

Německé soudy: „Zakažte jízdu dieselem, snížíte tím emise.“



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Prodlužujete studium? Kdy zaplatíte až 56 300 Kč?
Zpozdil se vám let nebo zavazadla? Řekněte si o finanční kompenzaci
Co si pojistit před cestou do zahraničí?
Šmejdi v energetice lákají do aukcí nebo na dárky. Lidé platí tisíce korun
Auta
Ráje pro motoristy? Podívejte se, kolik stojí plná nádrž do…
První auta svítila petrolejkami. Dnes jsou běžné diody a nastupuje laser
Sedm chyb, které dělají řidiči při cestě autem do Chorvatska. Děláte je také?
Přestupky na železničním přejezdu: Pokuty, body a na jak dlouho vám seberou řidičák
Video recenze ojetiny: BMW X5 E70
Technologie
Microsoft vyvinul vlastní procesorovou architekturu, běží na ní Windows i Linux
Valve je velkorysé. Podporu Steamu pro Windows XP a Vista ukončí až v lednu 2019
Řada her obsahuje sledovací nástroj Redshell. Komunita ho označila za spyware
Opět bezpečnostní díra u procesorů Intel: chyba Lazy FP Restore (oživeno)
Trollolo. Intel pořádá soutěž o Core i7-8086K, AMD je výhercům vymění za Threadripper
Hry pro příležitostné hráče