Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut. Od roku 2040

26. července 2017, 16:16 - čtk
26. července 2017, 16:16

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. O deset let později by měly být všechny vozy na britských silnicích plně elektrizovány, oznámil dnes ministr životního prostředí Michael Gove. Opatření se bude týkat i hybridních aut vybavených jak elektrickým, tak benzinovým či naftovým motorem.

Úřady budou moci už od roku 2020 vymáhat poplatky od řidičů aut s naftovým motorem na těch silnicích, kde je nejvíce znečištěné ovzduší, jestliže se kvalita ovzduší nezlepší. Další opatření zahrnují modernizaci autobusů a vozidel hromadné dopravy a změnu silniční sítě, jako je výstavba kruhových objezdů, rychlostních nadjezdů a podobně. Na tyto účely poskytne Londýn místním úřadům 200 milionů liber (5,8 miliardy korun), řekl Gove.

Ministr sám je zastáncem restrikcí po jednotlivých silnicích na rozdíl od plošného zákazu vjezdu do městských center, rozhodnutí je však na úřadech, uvedla agentura Reuters.

Vláda zdůrazňuje, že je nutný rázný krok, protože znečištěné ovzduší si vybírá daň na zdraví lidí. Odhaduje také, že země přichází na produktivitě o 2,7 miliardy liber (78,6 miliardy korun) ročně.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Obdobný záměr oznámila počátkem července Francie, o zákazu některých aut s naftovým motorem uvažují také některá německá města včetně Stuttgartu a Mnichova.

Německá vláda nicméně dala již dříve najevo, že se jí takovýto postup nelíbí. „Zákaz naftových či benzinových vozů v současnosti není na programu spolkové vlády,“ uvedla dnes vládní mluvčí Ulrike Demmerová. Německá kancléřka Angela Merkelová podle mluvčí opakovaně varuje před „démonizací“ naftových motorů, ačkoli zároveň podporuje rozvoj automobilů s elektrickým pohonem.

Podle údajů automobilového průmyslu se poptávka po osobních automobilech s naftovým motorem v letošním prvním pololetí snížila o deset procent, zájem o benzinová auta naopak o pět procent vzrostl. Ve stejném období se prodej elektrických a hybridních modelů zvýšit o téměř 30 procent a stal se nejrychleji se rozvíjejícím segmentem trhu. Na registraci nových aut se ale stále podílí méně než pěti procenty.

Čtěte dále:

Konec spalovacích motorů. Volvo bude vyrábět pouze elektrovozy a hybridy

Konec spalovacích motorů: domácí firmy jsou ve střehu

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak může absolvent vysoké školy přijít o titul
Komentář: Václav Klaus mladší - angry bird ODS
Kdy (ne)potřebujete stavební povolení?
Na hypotečním trhu se rozhořívá souboj o tržní podíly
Divoši v SUV z pohledu pojištění
Auta
Audi TT dostalo decentní facelift a narozeninovou edici…
Nejprodávanější značky na evropském trhu za první pololetí: Volkswagen vládne
Spokojenost majitelů aut v Německu: Nejhorší je BMW, nejlepší Toyota
Právě vychází časopis Auto motor a sport 8/2018
Tramvaj je postrach zmatených řidičů. Kdy nemá přednost a jak se k ní chovat?
Technologie
Google zrychlí služby. Evropu a USA spojí vlastním podmořským kabelem
Volitelná novinka. Chrome Canary vás upozorní na objemné weby
Revoluce v medicíně. Rentgeny budou barevné, takhle vypadají
Netflix má již 124 milionů předplatitelů, ale růst zpomalil
Na Androidu se více stahuje, na iOS více utrácí, ukazuje nový průzkum
Hry pro příležitostné hráče