Billboardy od dálnic zmizí. Provozovatelé se ale chtějí soudit o ušlý zisk

25. července 2017, 16:08 - čtk
25. července 2017, 16:08

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na 3000 billboardů. Provozovatelé poutačů zákaz budou respektovat, řada z nich se ale chce soudit o ušlý zisk. Provozovatelé také upozorňují na přehnanou přísnost zákazu ve srovnání s okolními zeměmi. V Česku je podle odhadů celkem 25 000 reklamních poutačů, většina ve městech.

Přestože provozovatelé úplný zákaz poutačů kritizují, ani úplnou benevolenci v povolování reklamních ploch nepovažují za žádoucí. Vedle požadavku na efektivnější dohled a odstraňování načerno umístěných billboardů svaz navrhuje, aby bylo možné umístit jednu reklamní plochu na každých sto metrů silnice. Neexistuje žádná studie, která by prokázala vliv zákazu billboardů na zvýšení bezpečnosti silničního provozu v zemích, kde byly billboardy zakázány, tvrdí prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas.

Na negativním dopadu reklam u rychlostních silnic ale ministerstvo dopravy trvá. „Silnice má být bezpečná, což znamená také s dobrým rozhledem, a ne zaplavená stovkami reklam, které rozptylují pozornost řidičů a náraz do nich je většinou smrtelný. Jde nám o bezpečnost na našich silnicích, argumenty billboardové lobby odmítáme,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Odstraněním billboardů od dálnic se Česko zařadí mezi země, jako jsou Německo, Belgie, Dánsko či Španělsko, dodal.

Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy vyplývá z novely zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Ta kvůli obavě z možných sporů s provozovateli venkovní reklamy ponechala pětileté období, po které mohou u českých silnic billboardy zůstat.

Podle Pavlase je ale česká podoba ochranného pásma přísná. U dálnic stanoví zákaz stavby poutačů do vzdálenosti 200 metrů, v okolních evropských zemích je běžná poloviční vzdálenost, uvedl Pavlas. Nedomyšlená je podle něj i výjimka pro dálniční motely a restaurace, které mohou podle novely své služby na poutačích inzerovat, ale jen do vzdálenosti 200 metrů od provozovny. To ale nedává řidiči příliš času na reakci a zastavení, dodal.

Přečtěte si také:

Vzácná shoda. Rozšíření mýta odmítají zaměstnavatelé i odbory

Třímiliardové turbo. Ťok přivezl do Pardubic úplatek kvůli dálnici D35

Rozhlasový inzertní trh roste jen minimálně. Provozovatelé investují do digitálních projektů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké příjmy jsou v penzi daňově výhodné?
Kdy vzroste rodičovská? O kolik? A koho se zvýšení bude týkat?
Kam do aquaparku? 2. díl: srovnání cen vstupného
Hospodařit s penězi bychom měli učit děti co nejdříve
Máte rádi adrenalin? Pak platí: připojištění nutné
Auta
Bodový systém: Bodované přestupky, pokuty, počty bodů a jak…
Německý Autoland a hrozba protekcionismu
Vodíkový Hyundai Nexo je ekonomický nesmysl, který čistí vzduch (první jízdní dojmy)
Nissan GT-R nové generace získává obrysy. Bude to prý nejrychlejší sportovní auto
BMW X5 M vypadá na Nürburgringu během testování hodně nazlobeně
Technologie
Microsoft v roce 2019 přestane poskytovat aktualizační balíčky delta. Jsou už překonané
Apple má už tři roky velký průšvih s klávesnicemi. Nový MacBook Pro jej nejspíš řeší
Google posiluje boj s nevyžádanými hovory. Můžete je rovnou blokovat
Do Česka přichází druhý 8K televizor. Stojí přes půl milionu
Ochrana proti Spectru je aktivní v 99 % instalací Chromu. Ten si žádá až o 13 % více paměti
Hry pro příležitostné hráče