Billboardy od dálnic zmizí. Provozovatelé se ale chtějí soudit o ušlý zisk

25. července, 16:08 - čtk
25. července, 16:08

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na 3000 billboardů. Provozovatelé poutačů zákaz budou respektovat, řada z nich se ale chce soudit o ušlý zisk. Provozovatelé také upozorňují na přehnanou přísnost zákazu ve srovnání s okolními zeměmi. V Česku je podle odhadů celkem 25 000 reklamních poutačů, většina ve městech.

Přestože provozovatelé úplný zákaz poutačů kritizují, ani úplnou benevolenci v povolování reklamních ploch nepovažují za žádoucí. Vedle požadavku na efektivnější dohled a odstraňování načerno umístěných billboardů svaz navrhuje, aby bylo možné umístit jednu reklamní plochu na každých sto metrů silnice. Neexistuje žádná studie, která by prokázala vliv zákazu billboardů na zvýšení bezpečnosti silničního provozu v zemích, kde byly billboardy zakázány, tvrdí prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas.

Na negativním dopadu reklam u rychlostních silnic ale ministerstvo dopravy trvá. „Silnice má být bezpečná, což znamená také s dobrým rozhledem, a ne zaplavená stovkami reklam, které rozptylují pozornost řidičů a náraz do nich je většinou smrtelný. Jde nám o bezpečnost na našich silnicích, argumenty billboardové lobby odmítáme,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Odstraněním billboardů od dálnic se Česko zařadí mezi země, jako jsou Německo, Belgie, Dánsko či Španělsko, dodal.

Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy vyplývá z novely zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Ta kvůli obavě z možných sporů s provozovateli venkovní reklamy ponechala pětileté období, po které mohou u českých silnic billboardy zůstat.

Podle Pavlase je ale česká podoba ochranného pásma přísná. U dálnic stanoví zákaz stavby poutačů do vzdálenosti 200 metrů, v okolních evropských zemích je běžná poloviční vzdálenost, uvedl Pavlas. Nedomyšlená je podle něj i výjimka pro dálniční motely a restaurace, které mohou podle novely své služby na poutačích inzerovat, ale jen do vzdálenosti 200 metrů od provozovny. To ale nedává řidiči příliš času na reakci a zastavení, dodal.

Přečtěte si také:

Vzácná shoda. Rozšíření mýta odmítají zaměstnavatelé i odbory

Třímiliardové turbo. Ťok přivezl do Pardubic úplatek kvůli dálnici D35

Rozhlasový inzertní trh roste jen minimálně. Provozovatelé investují do digitálních projektů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít