Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Audi, BMW a MAN upraví statisíce naftových vozů. Cílem je snížení emisí

28. června 2017, 17:56 - čtk
28. června 2017, 17:56

Německé automobilky BMW, Audi a MAN uzavřely se spolkovou zemí Bavorsko dohodu ohledně snižování emisí naftových motorů. Firmy BMW a Audi v rámci této dohody provedou technické úpravy u statisíců naftových vozů v Německu. Informovala o tom dnes místní média.

Bavorská ministryně hospodářství Ilse Aignerová uvedla, že automobilky Audi a BMW upraví polovinu svých naftových vozů podléhajících normě Euro 5 a registrovaných v Německu. V případě BMW je podle údajů firmy registrováno v Německu zhruba 700 000 vozů podléhajících normě Euro 5, z nichž by mohlo být upraveno nejméně 350 000. Automobilka Audi zatím žádná čísla neposkytla, poznamenala agentura DPA.

Úprava naftových vozů Audi a BMW by měla zahrnovat aktualizaci softwaru pro řízení motoru. Agentura Reuters již začátkem týdne s odvoláním na své zdroje uvedla, že německá vláda jedná s automobilovým průmyslem o aktualizaci softwaru pro řízení motoru až u 12 milionů naftových vozů.


Přečtěte si o zastřené budoucnosti konvenčních motorů:

Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory


Automobilky BMW, Audi a MAN sídlí v Bavorsku. Audi a BMW vyrábějí luxusní osobní automobily, zatímco MAN je producentem nákladních vozů. Bavorsko v rámci dohody o snižování emisí plánuje nákupní pobídky, které by měly přimět majitele starších naftových aut k přechodu k novějším vozům s nižší spotřebou.

Emise naftových motorů se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Související články:

Jak se vyvíjí podíl dieselů v Evropě? Od roku 2011 pomalu klesá

Volkswagen nabídne dodatečnou záruku na auta dotčená aférou dieselgate

VW spouští s čínským partnerem projekt za 17,4 miliardy. Ročně vyrobí sto tisíc elektromobilů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Zpřísnění podmínek pro hypotéky se může dotknout i refinancování
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Auta
Spoluzakladatel Škody Václav Klement se narodil přesně před…
Nová Panamera konečně dostala verzi GTS. Nabídne 460 koní a sportovnější podvozek
Škoda Scala není první auto toho jména. Svého času ho nosila Zastava i Renault
Ducati Multistrada Enduro 2019 má nový motor i podvozek
Nástupce Rapidu má jméno. Těšte se na Škodu Scala
Technologie
Zemřel Paul Allen (65), spoluzakladatel Microsoftu
První recenze GeForce RTX 2070 je na světě: TU106 je o dost rychlejší než GTX 1080
Winamp se vrátí ještě tento týden. Zcela nový přehrávač dorazí až příští rok
Chrápání, děti, hluk z ulice, žádný problém. Bose prodává chytré špunty do uší
Extrémní 28jádro Intel Xeon W-3175X nemá pájený rozvaděč tepla, uvnitř je zase pasta
Hry pro příležitostné hráče