Alkoholový zámek a inteligentní omezovač rychlosti. Europarlament schválil rozšíření povinné výbavy - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Alkoholový zámek a inteligentní omezovač rychlosti. Europarlament schválil rozšíření povinné výbavy

, Lukáš Dittrich,
Alkoholový zámek a inteligentní omezovač rychlosti. Europarlament schválil rozšíření povinné výbavy
Zdroj: Profimedia.cz

Evropský parlament schválil rozšíření povinné výbavy nových aut. Kromě dříve diskutovaného inteligentního omezovače rychlosti by se měl v nových autech objevit také třeba alkoholový zámek, který by vyžadoval dechovou zkoušku a podle výsledku by případně neumožnil spuštění motoru.

Před časem se objevila zpráva o tom, že Evropská unie chce omezit rychlost aut. Šlo o poněkud zjednodušený výklad připravované novinky, v rámci které se měla rozšířit povinná výbava nově vyráběných aut o několik dalších prvků včetně takzvaného inteligentního omezovače rychlosti, který známe z mnoha už dnes vyráběných vozů. Teď celá věc postoupila do další fáze, protože ji schválil Evropský parlament. Více než inteligentní omezovač rychlosti ale stojí za pozornost jiný potenciálně povinný prvek výbavy.

Jak říká tisková zpráva Evropského parlamentu, „v nově vyrobených automobilech by měly být zabudovány technologie, které pomohou zachránit životy“, přičemž mezi ty se řadí také takzvaný alkoholový zámek. Teoreticky bychom si tedy museli v dohledné budoucnosti před každou jízdou takříkajíc dýchnout a na základě výsledku takové zkoušky by vůz rozhodl, zda se nastartuje.

Důvodem rozhodnutí je fakt, že podle statistik stojí alkohol za čtvrtinou úmrtí na silnicích v EU. Oficiální dokumenty už ale přesně nevyčíslují, jak velký počet z tohoto čísla se týká řidičů, kteří mají v krvi nějaký alkohol, ale zároveň nepřekračují zákonnou hranici. EU pouze uvádí, že „velká část problému s alkoholem se týká řidičů, kteří výrazně překračují zákonné limity“. Jak jsme psali dříve, Česká republika je s nulovou tolerancí spíše výjimkou.

Celý článek si přečtěte na webu Autobible.cz

Ohodnoťte tento článek
Diskuze