Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Martin Pinkas, Euro

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte pod kola aut

Jan Novotný 21. listopadu 2018, 15:21  -  Jan Novotný
Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Martin Pinkas, Euro
21. listopadu 2018, 15:21

Nová pražská koalice v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem si na nedostatek práce rozhodně nemůže stěžovat. Praha totiž nyní tak trochu připomíná město ve válečné zóně. Padají tu mosty, drolí se silnice i chodníky, chybí cyklostezky a chůze nebo jízda na kole po centru má do příjemného zážitku daleko. Reportér týdeníku Euro Jan Novotný se proto rozhodl zmapovat největší nešvary, kterými pražský veřejný prostor trpí. Začínáme u hlavního nádraží.

Dostat se z Vinohrad pěšky k pražskému hlavnímu nádraží chce pořádný kus odvahy. Z úzkého propojovacího chodníčku nad Muzeem lidé často padají přímo pod kola aut na magistrálu. Město proto chce zúžit jízdní pruhy na magistrále tak, aby bylo možné chodník rozšířit. V dohledné době se ale nic nezmění.

Tato cesta je pouze na vlastní nebezpečí. Přesto po ní denně projdou stovky lidí. Nemají jinou možnost. Jen málokdo bude kvůli jedné stanici scházet dolů na metro.

V některých místech chodníku, pokud tento úzký pás betonu tak lze vůbec nazvat, se ale vedle sebe nevejdou ani dva chodci a kufr musí většinou vláčet mezi auty po magistrále, kde řidiči nejvýše povolenou padesátikilometrovou rychlost rozhodně nedodržují.

Nejhorší chodník v Praze? Posuďte sami:

Pražský magistrát už chtěl nebezpečný úsek v minulosti rozšířit pomocí zavěšení nové cesty na konzoly nad prostor přilehlého kolejiště. Správa železniční dopravní cesty, které koleje patří, to ale odmítla.

Vše je tedy závislé až na uskutečnění plánu takzvaného „zlidštění” magistrály. Té se ale zřejmě jen tak nedočkáme. „Snížení počtu jízdních pruhů na magistrále je v dohledné době nemožné,” říká tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Zúžení magistrály?

Institut plánování a rozvoje (IPR) nicméně plánuje alespoň zúžení stávajících jízdních pruhů na magistrále na minimální hodnoty. Tím by bylo možné získat určitý prostor pro rozšíření problematického „chodníčku”. Zúžení jízdních pruhů by ale zase vedlo k většímu ohrožování cyklistů, kteří by se do nich už nevešli.

„Zatím diskutujeme o několika variantách. Výběr výsledného řešení se bude odvíjet od jejich projednání a rychlosti možné realizace,” říká neurčitě tiskový mluvčí IPR Marek Vácha.

Nebezpečnou cestu na nádraží tak možná vyřeší až ambiciózní developerský projekt investiční skupiny Penta, projekční kanceláře Sudop a Českých drah za několik miliard. Počítá se zastřešením celého prostoru nad kolejemi mezi ulicemi Legerova, Vinohradská a Španělská. Na nové desce by pak mohly stát čtyř- až pětipodlažní budovy. Díky této nové čtvrti by se výrazně usnadnila i cesta pěších z Vinohrad na hlavní nádraží.

Penta momentálně dokončuje studii pro projednání změny platného územního plánu. IPR pak musí namalovat do budoucí čtvrti nové ulice a určit prioritní propojení pro chodce a cyklisty.

Podívejte se na další díl Nářků zpovykaného Pražana: Závod s kufry na Veleslavíně


Další videa

Čtěte také

 Jan Brož

Babišova klimatická schizofrenie

Premiér Babiš se rozhodl bojovat za jádro a proti uhlíkové neutralitě. V obou tématech je…

před 4 hodinami

 Rumunský větrný park ČEZ Fantanele - Cogealac

Porcování ČEZ. Rumunský majetek české firmy si chtějí rozdělit tamní státní společnosti

Státem kontrolovaná společnost Hidroelectrica, která je největším výrobcem elektřiny v…

před 4 hodinami

 Šéf Amazonu Jeff Bezos

Amazon bude dál sloužit Pentagonu. To chce klid, vzkazuje Bezos zaměstnancům

Zakázky pro ministerstvo obrany a další silové složky čelí dlouhodobé kritice ze strany…

před 4 hodinami

Praha  Pražský primátor Zdeněk Hřib

Města proti populistům. Praha uzavře pakt s Budapeští, Bratislavou a Varšavou

Praha uzavře Pakt svobodných měst s metropolemi zemí visegrádské skupiny, Budapeští,…

před 5 hodinami

Události  Novorozenec - ilustrační foto

Počet obyvatel Česka za devět měsíců stoupl na 10,68 milionu. Rodí se však méně dětí

Počet obyvatel České republiky se za letošních devět měsíců zvýšil o 31 400 na 10,68…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 27 | Průměrné hodnocení: 3.89

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Nemám dovolenou, ale firma ji nařídila. Co teď?
Jak na zimu zabezpečit chalupu
Kdy musíte platit zdravotní pojištění i při nulových příjmech?
Jak žádat o doplatky za léky? Jaké jsou roční limity?
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Auta
Test Kawasaki W800 Street: Síla starých vín
Videodojmy: Hyundai Tucson N Line ukazuje sportovní stránku nošovického SUV
Porsche má na Taycan už 30 tisíc objednávek. To téměř odpovídá roční produkci 911
Mercedes-Benz představuje druhou generaci modelu GLA. K dispozici bude i jako elektromobil
EAV uvádí na trh první modulární vozidlo eCargo
Hry pro příležitostné hráče