Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Hypotéka i pro pouhé družstevníky

Máte možnost odkoupit podíl z družstevního bytu? Nevíte, jak by to bylo s jeho…

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

MBA Management ve zdravotnictví: správná volba pro lékaře i manažery

V oblasti zdravotnických oborů získává titul MBA stále větší význam a často je jedním z…

Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Martin Pinkas, Euro

Oblíbená místa zpovykaných Pražanů: chodník, ze kterého padáte pod kola aut

Jan Novotný 21. listopadu 2018, 15:21  -  Jan Novotný
Nářky zpovykaného Pražana
Nářky zpovykaného Pražana
Autor: Martin Pinkas, Euro
21. listopadu 2018, 15:21

Nová pražská koalice v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem si na nedostatek práce rozhodně nemůže stěžovat. Praha totiž nyní tak trochu připomíná město ve válečné zóně. Padají tu mosty, drolí se silnice i chodníky, chybí cyklostezky a chůze nebo jízda na kole po centru má do příjemného zážitku daleko. Reportér týdeníku Euro Jan Novotný se proto rozhodl zmapovat největší nešvary, kterými pražský veřejný prostor trpí. Začínáme u hlavního nádraží.

Dostat se z Vinohrad pěšky k pražskému hlavnímu nádraží chce pořádný kus odvahy. Z úzkého propojovacího chodníčku nad Muzeem lidé často padají přímo pod kola aut na magistrálu. Město proto chce zúžit jízdní pruhy na magistrále tak, aby bylo možné chodník rozšířit. V dohledné době se ale nic nezmění.

Tato cesta je pouze na vlastní nebezpečí. Přesto po ní denně projdou stovky lidí. Nemají jinou možnost. Jen málokdo bude kvůli jedné stanici scházet dolů na metro.

V některých místech chodníku, pokud tento úzký pás betonu tak lze vůbec nazvat, se ale vedle sebe nevejdou ani dva chodci a kufr musí většinou vláčet mezi auty po magistrále, kde řidiči nejvýše povolenou padesátikilometrovou rychlost rozhodně nedodržují.

Nejhorší chodník v Praze? Posuďte sami:

Pražský magistrát už chtěl nebezpečný úsek v minulosti rozšířit pomocí zavěšení nové cesty na konzoly nad prostor přilehlého kolejiště. Správa železniční dopravní cesty, které koleje patří, to ale odmítla.

Vše je tedy závislé až na uskutečnění plánu takzvaného „zlidštění” magistrály. Té se ale zřejmě jen tak nedočkáme. „Snížení počtu jízdních pruhů na magistrále je v dohledné době nemožné,” říká tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Zúžení magistrály?

Institut plánování a rozvoje (IPR) nicméně plánuje alespoň zúžení stávajících jízdních pruhů na magistrále na minimální hodnoty. Tím by bylo možné získat určitý prostor pro rozšíření problematického „chodníčku”. Zúžení jízdních pruhů by ale zase vedlo k většímu ohrožování cyklistů, kteří by se do nich už nevešli.

„Zatím diskutujeme o několika variantách. Výběr výsledného řešení se bude odvíjet od jejich projednání a rychlosti možné realizace,” říká neurčitě tiskový mluvčí IPR Marek Vácha.

Nebezpečnou cestu na nádraží tak možná vyřeší až ambiciózní developerský projekt investiční skupiny Penta, projekční kanceláře Sudop a Českých drah za několik miliard. Počítá se zastřešením celého prostoru nad kolejemi mezi ulicemi Legerova, Vinohradská a Španělská. Na nové desce by pak mohly stát čtyř- až pětipodlažní budovy. Díky této nové čtvrti by se výrazně usnadnila i cesta pěších z Vinohrad na hlavní nádraží.

Penta momentálně dokončuje studii pro projednání změny platného územního plánu. IPR pak musí namalovat do budoucí čtvrti nové ulice a určit prioritní propojení pro chodce a cyklisty.

Podívejte se na další díl Nářků zpovykaného Pražana: Závod s kufry na Veleslavíně


Další videa

Čtěte také

 Patentovat lze výrobek, materiál nebo výrobní postup, naopak nelze jeho prostřednictvím chránit například vědecký objev.

BusinessInfo.cz: Jak na patenty a průmyslové vzory

V moderním obchodním světě představují ochranné známky, patenty a informace o nich…

před 1 hodinou

 Solidní nejistota. Jiří Písařík se soudí o část své firmy Bohemia Energy. Celou společnost proto převedl do stabilnějšího Nizozemska.

Další pokuta pro miliardáře Písaříka. Bohemia Energy blokovala odchod lidí ke konkurenci

Největší alternativní dodavatel elektřiny na českém trhu Bohemia Energy entity dostal…

před 1 hodinou

Události Sídlo OKD, ilustrační foto

Miliardové pohledávky Citibank za OKD jsou platné, rozhodl soud

Pohledávky za více než deset miliard korun, které za společností OKD přihlásila v roce 20…

23. října 2019

 Americký prezident Donald Trump

Trump ruší sankce uvalené na Turecko kvůli Sýrii. Ankara slíbila ukončení bojů

Americký prezident Donald Trump nařídil zrušit veškeré sankce, které Spojené státy minulý…

23. října 2019

 Boris Johnson

Johnson: Brexit k 31. říjnu je v nejlepším zájmu země

Odchod Británie z Evropské unie k 31. říjnu by byl v nejlepším zájmu země. Prohlásil to…

23. října 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 27 | Průměrné hodnocení: 3.89

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Penzisté a cestovní pojištění do zahraničí
Kdy budou zvýšeny daňové slevy?
Zajištění na horší časy: Kdy a jak nakoupit zlato?
Jak stoupnout v očích zaměstnavatele? Titul má dnes skoro každý, na ERASMUS+ si však troufnou jen někteří
Co je dobré vědět o vratné jistotě u pronájmu?
Auta
Scania představuje novou generaci autobusů Citywide
Na výši slevy u ojetiny se výrazně podílí barva. Nejvíce ušetříte s béžovou
Jméno i podobu první elektrické Mazdy předčasně vyzradila média. MX-30 ujede až 240 km
Seznam kandidátů na Auto roku 2020 obsahuje dvě Škody, Teslu Model 3, nový Golf i Ferrari F8 Tributo
Tempomat Hyundai se přizpůsobí vašemu stylu jízdy. Ale jen pokud nejezdíte moc agresivně
Hry pro příležitostné hráče