Digitalizace, virtualizace… Vzdělávání 3.0 je tou správnou cestou

Komerční sdělení

Zapojení nových technologií do způsobu učení dávno není pouhou vizí, v Česku jsou nové platformy už nyní integrovány do různých částí vzdělávacího systému. A slaví úspěchy. Každým dnem se vývoj moderní techniky neustále zrychluje a s tím roste i její potenciál na zlepšení každodenních činností v životě každého z nás.

S tímto přístupem se naštěstí ztotožňuje stále více a více povolaných osob, podle kterých by nové technologie a zařízení neměly ve školách být využívány pouze v informatice, ale přirozeně by měly prostupovat výukou všech předmětů. Studenti ozvláštnění zažitých postupů digitálními pomůckami vítají a jsou prokazatelně více soustředěni na práci, lépe pracují s informacemi i se spolužáky navzájem. Průkopníkem je projekt Škola dotykem, na kterém se podílely nezisková organizace EDULAB a Samsung. Ten vyvinul a dodal výukovou aplikaci Samsung School. Školu dotykem v pilotní fázi otestovaly jak gymnázia, tak malotřídní školy a pro začátek se podle Michala Orsága z EDULABu shodly na jednom velkém paradoxu: „Učitelé v soukromí moderní technologie běžně používají, ale s jejich příchodem do hodiny jako by tato znalost neexistovala. V první řadě je proto nutné začít měnit přístup už při jejich přípravě na pedagogických fakultách.“ Škola dotykem vedle toho apeluje i na změnu samotného vzdělávacího systému, kde je do budoucna potřebné snížit objem učiva a zaměřit se na předávání takových informací a dovedností, které budou kompetentní i za dvacet let. Výsledky testování Školy dotykem jsou toho výborným ukazatelem. Žákům se při samostatné práci s tabletem při různých předmětech zlepšila orientace v online světě, analytické myšlení, prezentační schopnosti i samostatné rozhodování.

Na vysokých školách se digitální gramotnost předpokládá na obou stranách – u studentů i přednášejících. Vývojáři proto sahají po větším kalibru a své aplikace k zefektivnění studia staví na principu virtuální reality, která boduje svou hravou a interaktivní formou. Pro mediky je při studiu většinou nejnáročnější dokonalé ovládnutí anatomie lidského těla, aplikace Virtual Medicine od slovenského start-upu však nabízí podstatné ulehčení.

Atraktivním způsobem představuje všechny struktury těla, například kostru si můžete pomocí nejmodernějších brýlí na virtuální realitu Samsung Gear VR prohlédnout opravdu zblízka, rozebrat na ty nejmenší kůstky, dle libosti je obracet a opět skládat do jednoho celku. „Aplikace má v současné době desetitisíce stažení v 149 zemích na všech kontinentech, možnosti virtuální reality v oblasti medicíny jsou však mnohem větší,“ vysvětluje Tomáš Brgnál, jeden z autorů aplikace. Ve virtuální realitě lze simulovat operace i nahlédnout do útrob lidského těla a lépe tak pochopit jednotlivé procesy. Kromě lepšího porozumění lékaři i pacienty to může v budoucnu přinést i nemalé úspory.

Převádění znalostí do virtuální podoby a široké využívání digitálních pomůcek se tak ukazuje být tou správnou věcí, kterou s sebou přináší nezadržitelný pokrok. Nejmodernější technologie už nebudou běžní lidé využívat na sto procent jen v práci nebo při zábavě, ale i během tak důležitého procesu, jakým vzdělávání bezesporu je.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přiznat daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. ledna
Vytápění bytu: Teplárny udrží ceny tepla v roce 2018 na uzdě
Jak si u půjčky zařídit odklad splátek
Na které dani si z vašeho platu vezme stát nejvíc?
Je dobré znát plat kolegů?
Auta
10 nejhorších aut roku 2017 podle Euro NCAP: Propadl Fiat,…
Konec světa? SUV Ferrari je už „hotová věc“. Představí se do roku 2022
Škoda Kamiq: Teoretický konkurent Dacie Duster se ukázal na prvních fotkách
Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 275 koní
Nissan Xmotion ukazuje, jak budou vypadat příští SUV japonské značky
Technologie
Jak autor Litecoinu k milionům přišel aneb další možná manipulace v kryptosvětě
In Karta konečně v mobilu. České dráhy vylepšují aplikaci Můj vlak
Nové řadiče Thunderboltu. Umí DisplayPort 1.4 a periférie se dají připojit i k USB
Manipulace s Bitcoinem. Růst ze 150 na 1000 dolarů mohl způsobit jediný člověk
Panasonic ukázal první televizory OLED s podporou HDR10+
Hry pro příležitostné hráče