Digitalizace, virtualizace… Vzdělávání 3.0 je tou správnou cestou

Komerční sdělení

Zapojení nových technologií do způsobu učení dávno není pouhou vizí, v Česku jsou nové platformy už nyní integrovány do různých částí vzdělávacího systému. A slaví úspěchy. Každým dnem se vývoj moderní techniky neustále zrychluje a s tím roste i její potenciál na zlepšení každodenních činností v životě každého z nás.

S tímto přístupem se naštěstí ztotožňuje stále více a více povolaných osob, podle kterých by nové technologie a zařízení neměly ve školách být využívány pouze v informatice, ale přirozeně by měly prostupovat výukou všech předmětů. Studenti ozvláštnění zažitých postupů digitálními pomůckami vítají a jsou prokazatelně více soustředěni na práci, lépe pracují s informacemi i se spolužáky navzájem. Průkopníkem je projekt Škola dotykem, na kterém se podílely nezisková organizace EDULAB a Samsung. Ten vyvinul a dodal výukovou aplikaci Samsung School. Školu dotykem v pilotní fázi otestovaly jak gymnázia, tak malotřídní školy a pro začátek se podle Michala Orsága z EDULABu shodly na jednom velkém paradoxu: „Učitelé v soukromí moderní technologie běžně používají, ale s jejich příchodem do hodiny jako by tato znalost neexistovala. V první řadě je proto nutné začít měnit přístup už při jejich přípravě na pedagogických fakultách.“ Škola dotykem vedle toho apeluje i na změnu samotného vzdělávacího systému, kde je do budoucna potřebné snížit objem učiva a zaměřit se na předávání takových informací a dovedností, které budou kompetentní i za dvacet let. Výsledky testování Školy dotykem jsou toho výborným ukazatelem. Žákům se při samostatné práci s tabletem při různých předmětech zlepšila orientace v online světě, analytické myšlení, prezentační schopnosti i samostatné rozhodování.

Na vysokých školách se digitální gramotnost předpokládá na obou stranách – u studentů i přednášejících. Vývojáři proto sahají po větším kalibru a své aplikace k zefektivnění studia staví na principu virtuální reality, která boduje svou hravou a interaktivní formou. Pro mediky je při studiu většinou nejnáročnější dokonalé ovládnutí anatomie lidského těla, aplikace Virtual Medicine od slovenského start-upu však nabízí podstatné ulehčení.

Atraktivním způsobem představuje všechny struktury těla, například kostru si můžete pomocí nejmodernějších brýlí na virtuální realitu Samsung Gear VR prohlédnout opravdu zblízka, rozebrat na ty nejmenší kůstky, dle libosti je obracet a opět skládat do jednoho celku. „Aplikace má v současné době desetitisíce stažení v 149 zemích na všech kontinentech, možnosti virtuální reality v oblasti medicíny jsou však mnohem větší,“ vysvětluje Tomáš Brgnál, jeden z autorů aplikace. Ve virtuální realitě lze simulovat operace i nahlédnout do útrob lidského těla a lépe tak pochopit jednotlivé procesy. Kromě lepšího porozumění lékaři i pacienty to může v budoucnu přinést i nemalé úspory.

Převádění znalostí do virtuální podoby a široké využívání digitálních pomůcek se tak ukazuje být tou správnou věcí, kterou s sebou přináší nezadržitelný pokrok. Nejmodernější technologie už nebudou běžní lidé využívat na sto procent jen v práci nebo při zábavě, ale i během tak důležitého procesu, jakým vzdělávání bezesporu je.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Mohlo by vás zajímat

Finance
Tři čtvrtiny z nás miluje „šopingování“
Cestovní pojištění na dovolenou: ano, nebo ne?
Jak legálně pracovat s manželkou ve vlastním podniku
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Prodlužujete studium? Kdy zaplatíte až 56 300 Kč?
Auta
BMW řady 8 se dočká také kabrioletu a sedanu, prozrazují…
Právě vychází časopis Auto motor a sport 7/2018
Volkswagen a Ford navazují spolupráci. Chtějí společně vyvíjet dodávky
Galerie: Ojetiny s investičním potenciálem, na kterých neproděláte
Proč kopačky Lionela Messiho vypadají na různých televizorech jinak?
Technologie
Justin Sun, tvůrce „nového internetu“, kupuje BitTorrent za více než 100 milionů dolarů
Samsung pokračuje ve vývoji vlastního GPU. Míří s ním i na AI a samořiditelná auta
Google Podcasty sází na integraci a chytré doporučování pořadů
Microsoft vyvinul vlastní procesorovou architekturu, běží na ní Windows i Linux
Valve je velkorysé. Podporu Steamu pro Windows XP a Vista ukončí až v lednu 2019
Hry pro příležitostné hráče