Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Zakladatel společnosti Jiří Písařík
Zakladatel společnosti Jiří Písařík
Autor: Bohemia Energy

Bohemia Energy: Z malé firmy mezi stovku největších

18. listopadu, 08:00 - Bohemia Energy
 Zakladatel společnosti Jiří Písařík
Zakladatel společnosti Jiří Písařík
Autor: Bohemia Energy
Komerční sdělení
18. listopadu, 08:00

V roce 2005 první – a dnes v segmentu domácností a malých a středních firem největší alternativní dodavatel energie na českém trhu. Zakladatelé Bohemia Energy dokázali před čtrnácti lety rychle využít uvolnění trhu s elektřinou, později firma přidala do nabídky také plyn a expandovala do zahraničí.

Společnost Bohemia Energy založili v říjnu roku 2005, tedy hned jak to liberalizace trhu s energiemi dovolila, Hana a Jiří Písaříkovi. O rok později začali jako první alternativní dodavatel zásobovat firmy i domácnosti elektřinou. V roce 2008 se odběratelé dočkali od společnosti Bohemia Energy také plynu.

Skutečnost, že Bohemia Energy vstoupila na trh jako první alternativní dodavatel, jí další působení nijak neulehčilo. Naopak. V pozici pionýra razila dosud neznámou cestu ostatním a zpočátku se setkávala i s nedůvěrou. Nicméně podařilo se jí ve vytvářejícím se konkurenčním prostoru oslovit velkou skupinu zákazníků, kteří nechtěli zůstávat u monopolních dodavatelů. Náskok v počtu klientů, který získala tehdy, si společnost udržela dodnes.

„Díky nám se podařilo rozhýbat trh a pomoci zákazníkům k nižším cenám, bohatším službám a lepší kvalitě zákaznické péče,“ říká zakladatel Bohemia Energy Jiří Písařík.

Hlavně nepolevit

Jiří Písařík přiznává, že první roky podnikání nebyly úplně lehké: „Začal jsem stavět Bohemia Energy a zároveň chodil do práce, protože jsem musel vydělávat, neměl jsem žádné jiné peníze. Moje žena zatím s mi-minkem chodila do naší nové firmy a řešila veškerou agendu. To bylo asi jedno z nejtvrdších pracovních období.“ Zároveň se majitelé museli vypořádat i s určitou nedůvěrou, kdy zákazníci nevěděli nic o fungování alternativních dodavatelů. Po dvou těžkých letech však bylo jasné, že prorazili.

Vymýšlet stále nové věci bylo třeba i poté, co se firma pevně etablovala na trhu a začala slušně vydělávat. „Jakmile na chvíli polevíte, přestanete přinášet do firmy inovace, nesnažíte se o to, abyste měl více spokojených zákazníků, začne firma chřadnout. A může to být proces, který už se nedá zastavit,“ říká Písařík a uvádí příklady některých inovativních produktů, jako je Garance nebo energie A++, se kterými Bohemia Energy přišla na trh jako první.

Kromě výhodných cen energií zajišťuje Bohemia Ene