Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak připravit dům k prodeji

Prodáváte dům a stěhujete se do nového nebo si plánujete pořídit byt? Víte, co všechno…

PayU Hub zjednodušuje expanzi českých e-shopů do zahraničí

Český e-commerce trh každým rokem roste, nicméně úspěšné e-shopy se rozšiřují i za české…

Chcete získat a udržet zákazníky a platit jen za změřený výkon? Vyzkoušejte Rondo.cz

Kamenné prodejny i eshopy dlouhodobě bojují s tím jak získat a udržet zákazníky. Přitom…

Začíná miliardová oprava Negrelliho viaduktu. Vlaky musí jezdit jinak

04. července 2017, 08:19 - čtk
04. července 2017, 08:19

Pražský Negrelliho viadukt bude kvůli rozsáhlým opravám od úterý na zhruba dva roky zavřený. V souvislosti s tím začíná platit výlukový jízdní řád pro dvojici tratí z Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou a dále do Děčína a rovněž do Kladna a Rakovníka. Rozsáhlá rekonstrukce mostu vyjde na 1,44 miliardy korun, po jejím dokončení se zvýší kapacita trati tak, aby po ní mohly projíždět i vlaky spojující centrum prahy s pražským letištěm.

Cestující musí počítat s tím, že rychlíky na trase do Děčína pojedou od úterý z Masarykova nádraží odklonem přes stanici Praha Holešovice. Odjezd vlaků bude posunut o pět minut dříve, než byli lidé zvyklí z běžného jízdního řádu. Podobně také příjezdy vlaků budou o několik minut posunuté, uvedly České dráhy.


Okolí viaduktu očima architektů:


Přes Holešovice pojedou rovněž osobní vlaky z Prahy do Kralup, nezastaví ale ve stanici Praha Holešovice zastávka. Rovněž jejich odjezdy budou o několik minut posunuté.

Vlaky na trase do Loun, Kladna a do Rakovníka na pražské Masarykovo nádraží zajíždět nebudou, a budou končit buď ve stanici Praha Holešovice, což je případ spěšných vlaků z Loun, nebo ve stanici Praha Dejvice. Část vlaků bude vyjíždět a končit na nově vzniklé stanici Praha Vltavská.


České dráhy si chtějí nechat Masarykovo nádraží. Čtěte:

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

Dále čtěte:

Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu

Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Budou Vánoce, a tak utrácíme. Budeme mít peníze i po svátcích?
Jak se daní příjmy v invalidním důchodu?
Převod dovolené z roku 2018 do nového roku
Jak se mění zálohy na zdravotním a sociálním u OSVČ a OBZP v roce 2019?
Nechat se zaměstnat, nebo zaměstnávat?
Auta
Basový koncert: Svezli jsme se legendární lokomotivou t 478…
Výměna řidičáku v roce 2018: Sto tisíc lidí si ještě průkaz nevyměnilo
Polygon BMW u Sokolova: Víme vůbec, co za naši půlmiliardu dostaneme? (komentář)
Porsche 718 T sází na manuál, mechanický samosvor a absenci multimediálního systému
Třicítkou ke snížení emisí? Nesmysl, vzkazuje ministerstvo německým městům
Technologie
Nová verze standardu pamětí HBM2. Je rychlejší a s kapacitou až 24 GB na jeden čip
Co s podezřelým programem? Spustíte ho izolovaně díky Windows Sandbox
VirtualBox 6.0 zlepšuje škálování, nepoužijete ho už ale na 32bitových systémech
Twitter už zase zobrazuje příspěvky od nejnovějšího nahoře. Zatím jen na iOS
AMD vydalo velkou aktualizaci ovladačů pro Radeony. Streaming do mobilů a další novinky
Hry pro příležitostné hráče