Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Začíná miliardová oprava Negrelliho viaduktu. Vlaky musí jezdit jinak

04. července 2017, 08:19 - čtk
04. července 2017, 08:19

Pražský Negrelliho viadukt bude kvůli rozsáhlým opravám od úterý na zhruba dva roky zavřený. V souvislosti s tím začíná platit výlukový jízdní řád pro dvojici tratí z Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou a dále do Děčína a rovněž do Kladna a Rakovníka. Rozsáhlá rekonstrukce mostu vyjde na 1,44 miliardy korun, po jejím dokončení se zvýší kapacita trati tak, aby po ní mohly projíždět i vlaky spojující centrum prahy s pražským letištěm.

Cestující musí počítat s tím, že rychlíky na trase do Děčína pojedou od úterý z Masarykova nádraží odklonem přes stanici Praha Holešovice. Odjezd vlaků bude posunut o pět minut dříve, než byli lidé zvyklí z běžného jízdního řádu. Podobně také příjezdy vlaků budou o několik minut posunuté, uvedly České dráhy.


Okolí viaduktu očima architektů:


Přes Holešovice pojedou rovněž osobní vlaky z Prahy do Kralup, nezastaví ale ve stanici Praha Holešovice zastávka. Rovněž jejich odjezdy budou o několik minut posunuté.

Vlaky na trase do Loun, Kladna a do Rakovníka na pražské Masarykovo nádraží zajíždět nebudou, a budou končit buď ve stanici Praha Holešovice, což je případ spěšných vlaků z Loun, nebo ve stanici Praha Dejvice. Část vlaků bude vyjíždět a končit na nově vzniklé stanici Praha Vltavská.


České dráhy si chtějí nechat Masarykovo nádraží. Čtěte:

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

Dále čtěte:

Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu

Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Práva poškozených při dopravní nehodě: kdy se nevyplatí policii nevolat?
Auta
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za…
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Bude elektrické retro novou módou? Nejen Peugeot 504 budoucnosti se očividně líbí
Elektrický VW I.D. Buzz Cargo zastane roli řidiče i skladníka. Na trh přijde za tři roky
Technologie
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Nové aktualizace od Microsoftu. Ve Windows 10 v1803 bylo opraveno 54 chyb
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Teď sestoupil do Slow ringu
Skype 8 nabídne pokročilejší správu stavových zpráv a jasnější indikaci aktivity
31,5″ 4K monitor od Philipsu s DisplayHDR 600 a USB-C dokovací stanicí. Má i Ethernet
Hry pro příležitostné hráče