Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

Proč se vyplatí investovat do drahých kovů?

V dnešní době existuje celá řada investičních příležitostí, a to i pro lidi, kteří nejsou…

Siemens představí na MSV digitální budoucnost průmyslu

Expozice novinek a řešení společnosti Siemens na Mezinárodním strojírenském veletrhu …

Negrelliho viadukt
Negrelliho viadukt
Autor: ČTK

Začíná miliardová oprava Negrelliho viaduktu. Vlaky musí jezdit jinak

04. července 2017, 08:19 - čtk
Negrelliho viadukt
Negrelliho viadukt
Autor: ČTK
04. července 2017, 08:19

Pražský Negrelliho viadukt bude kvůli rozsáhlým opravám od úterý na zhruba dva roky zavřený. V souvislosti s tím začíná platit výlukový jízdní řád pro dvojici tratí z Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou a dále do Děčína a rovněž do Kladna a Rakovníka. Rozsáhlá rekonstrukce mostu vyjde na 1,44 miliardy korun, po jejím dokončení se zvýší kapacita trati tak, aby po ní mohly projíždět i vlaky spojující centrum prahy s pražským letištěm.

Cestující musí počítat s tím, že rychlíky na trase do Děčína pojedou od úterý z Masarykova nádraží odklonem přes stanici Praha Holešovice. Odjezd vlaků bude posunut o pět minut dříve, než byli lidé zvyklí z běžného jízdního řádu. Podobně také příjezdy vlaků budou o několik minut posunuté, uvedly České dráhy.


Okolí viaduktu očima architektů:


Přes Holešovice pojedou rovněž osobní vlaky z Prahy do Kralup, nezastaví ale ve stanici Praha Holešovice zastávka. Rovněž jejich odjezdy budou o několik minut posunuté.

Vlaky na trase do Loun, Kladna a do Rakovníka na pražské Masarykovo nádraží zajíždět nebudou, a budou končit buď ve stanici Praha Holešovice, což je případ spěšných vlaků z Loun, nebo ve stanici Praha Dejvice. Část vlaků bude vyjíždět a končit na nově vzniklé stanici Praha Vltavská.


České dráhy si chtějí nechat Masarykovo nádraží. Čtěte:

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň


Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

Dále čtěte:

Oprava Negrelliho viaduktu začíná. Rekonstrukce vyjde na miliardu

Architekti namalovali budoucnost Negrelliho viaduktu



Čtěte také

 Jaroslaw Kaczyński

Volby v Polsku jasně vyhrála strana Právo a spravedlnost. Směřuje k další vládě

V Polsku bude zřejmě další čtyři roky vládnout národně-konzervativní Právo a spravedlnost…

13. října 2019

Události  Turecká ofenziva na severu Sýrie

Syrská vládní vojska vyrazila na sever bránit zemi proti Turkům

Na severu Sýrie pokračuje pátým dnem ofenziva turecké armády, která dnes pronikla…

13. října 2019

 Německá kancléřka Angela Merkelová

Merkelová vyzvala Erdogana k zastavení intervence v Sýrii, USA stahují vojáky

Německá kancléřka Angela Merkelová v dnešním telefonátu vyzvala tureckého prezidenta…

13. října 2019

Autor zprávy o kondici jaderného průmyslu Mycle Schneider.

Autor zprávy o jádru Schneider: Vítr a slunce jsou levnější

Pomalá, drahá, nekonkurenceschopná, tak vidí atomovou energetiku autor renomované ročenky…

13. října 2019

Ilustrační foto

Konec pivního romantismu v Česku: nadšenci uvolňují místo tradičním značkám

Český trh řemeslných piv se proměnil. Doba, kdy k dobrému odbytu stačilo, že pivo uvařil…

13. října 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak pomůže dětem v exekuci novela insolvenčního zákona?
Jak s námi operátoři jednají? Vata to tedy není
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Jak se bude počítat důchod v roce 2020?
Česko a boom cirkulární ekonomiky
Auta
Fiat Talento modelový rok 2020
Kupé Škoda 763 bylo rychlejší než auta VB. Skončilo fiaskem, přispělo však ke vzniku Favoritu
DB Schenker posiluje pozici v logistice pro automobilový průmysl
Vodíková Toyota Mirai ve druhé generaci zcela mění podobu. Už vypadá jako auto
S Mercedesem třídy X na Sahaře: V poledne jsou duny nejzrádnější
Hry pro příležitostné hráče