Vedení Prahy schválilo zakázku na dostavbu městského okruhu. Stavět se má v roce 2024

13. září, 12:36 - čtk
13. září, 12:36

Praha začne připravovat tendr na dostavbu části vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Rozhodli o tom městští radní. Projekční práce mají podle odhadu vyjít na 350 milionů, a pokud vše půjde podle plánu, mělo by se začít stavět v roce 2024 a skončit v roce 2031. Zakázku podpořili i radní za Trojkoalici, přestože původně měli k návrhu výhrady. Zastupitelé tisk projednají nikoliv ve čtvrtek, ale až na listopadovém jednání, tedy po sněmovních volbách.

„Jsem ráda, že jsme na radě našli shodu a hlasy celé koalice prošel návrh pokračování městského okruhu v původně zamýšlené variantě,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Dodala, že tuto variantu podporuje celý zastupitelský klub ANO.

Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) se neúspěšně pokusil nechat zakázku schválit už minulý týden na mimořádné radě. Tehdy narazil na odpor Trojkoalice, která před časem prosadila vypracování studie alternativní trasy okruhu. Tato studie má být hotova až v polovině příštího roku.

Město by se po zpracování studie mělo rozhodnout, jestli zvolí stávající projekt, který už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), nebo povrchové řešení, které navrhla Trojkoalice. „Kdyby došlo k jinému dopravnímu řešení, tak město může od smlouvy odstoupit,“ uvedl Dolínek.


Přečtěte si: Pražská koalice se dohodla. Vypracuje studii alternativní trasy městského okruhu


Aby měli zastupitelé čas si tisk prostudovat, předloží ho koalice až na následujícím zasedání zastupitelstva v listopadu. Opoziční TOP 09 to kritizuje. „Je to naprosto nehorázná manipulace tématem, kdy se chtějí všichni tvářit, že okruh chtějí, ale pouze to odsouvají na termín po volbách,“ uvedl šéf zastupitelského klubu TOP 09 Václav Novotný. Dodal, že jeho strana bude na čtvrtečním zastupitelstvu prosazovat okamžité projednání zakázky, a pokud neuspěje, zváží svolání mimořádného zastupitelstva ještě před volbami.

Trasa, které se zakázka týká a kterou preferují ČSSD a ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů. Pokud město ve finále zvolí tuto variantu, v ideálním případě by mělo v roce 2021 získat územní rozhodnutí a v roce 2023 stavební povolení.

Trojkoalicí preferovaná alternativní trasa vychází ze staršího návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Dále čtěte:

Trojkoalice smetla vypsání zakázky na městský okruh, návrh nechce podpořit

Nechceme druhou Blanku. Trojkoalice odmítá navrženou variantu dostavby okruhu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít